Sjuksköterska Vårdplaneringsteam
Skaraborgs Sjukhus, Område Medicin, M2, BemanningsCenter / Sjuksköterskejobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skaraborgs Sjukhus, Område Medicin, M2, BemanningsCenter i Skövde,
Falköping,
Lidköping eller i
hela Sverige Skaraborgs Sjukhus består av Skaraborgs Sjukhus Falköping, Skaraborgs Sjukhus Lidköping,
Skaraborgs Sjukhus Mariestad samt Skaraborgs Sjukhus Skövde.
Vi ger specialistsjukvård inom ett 30-tal specialiteter.
Vår vision är God vård i utveckling och här arbetar cirka 4 000 medarbetare för att ge
Västra Götalandsregionens invånare i närområdet en god och säker vård.
Publiceringsdatum2014-06-17BeskrivningVårdplaneringsteamet breddinförs på Skaraborgs Sjukhus.
Vårdplaneringsteamet har specialistkunskap inom vårdplanering och är en professionell deltagare i vårdplaneringsmöten
Dina arbetsuppgifterArbetet som sjuksköterska i vårdplaneringsteamet innebär att utveckla arbetssättet kring vårdplanering och kontakter gentemot kommuner, Närhälsan och privata vårdcentraler. Till stor del kommer detta att innebära deltagande i vårdplaneringsmöten.
Vid vårdplaneringsmöte med kommunerna är det du som vårdplanerare som aktivt leder mötet. Du utreder tillsammans med kommunens personal patientens fortsatta vårdbehov i hemmet eller i annatboende. Syftet med detta vårdplaneringsteam är att få ett förbättrat och fördjupat samarbete med kommun och Närhälsa, samt den privata vårdcentralen för att därigenom få ett optimalt omhändertagande för patienterna. Som sjuksköterska i Vårdplaneringsteamet kommer dina arbetsuppgifter även innebära att vara superkontaktombud för IT-systemet KLARA SVPL vilket innebär att du kommer att utbilda andra användare i systemet. Du kommer också att ha en stark koppling till närsjukvården.
KvalifikationerVi söker dig som är sjuksköterska och gärna har tidigare erfarenhet av vårdplanering. Det är meriterande om du har erfarenhet av KLARA SVPL. Du strävar efter att lösa problem samt har ett konsultativt arbetssätt och ser samverkan som en naturlig arbetsform. Vi förväntar oss att du har engagemang och framåtanda som innebär att du visar handlingskraft, tar egna initiativ och bidrar till arbetsglädje. Vidare ser vi att du har en bra samarbetsförmåga samt vilja att bidra till en god teamkänsla.
Övrig informationB-körkort krävs då arbetet innehåller transporter med bil. Intervju kommer ske löpande under rekryteringstiden.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Arbetstider och omfattning40 tim/vecka 100%. Tillträde: Enligt ök tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-07
Ange följande referens när du ansöker: 2014/2920
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMargareta Liljegren Enhetschef 0700-824435
Facklig kontaktVårdförbundet 0500-43 19 36
FöretagSkaraborgs Sjukhus, Område Medicin, M2, BemanningsCenter
AdressSkaraborgs Sjukhus, Område Medicin, M2, BemanningsCenter
HR-Funktionen
54185 Skövde
KontorsadressHR-Funktionen
Jobbnummer 1912574
Observera att sista ansökningsdag har passerat.