Självgående receptionist till vår entreprenadverksamhet
Kontorsfixarna Väst AB / Receptionistjobb / Göteborg
2015-04-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Självgående receptionist till vår entreprenadverksamhet" (publicerad 2015-09-03) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Väst AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-04-15Om tjänstenÄr du en utåtriktad person som tycker om när den ena dagen inte är den andra lik? Har du ett par års erfarenhet av att arbeta som receptionist och letar efter en ny spännande arbetsplats? Då har vi jobbet för dig!
Om företagetKontorsfixarna är en HR-partner inom bemanning, rekrytering och entreprenad där vi genom vår långa erfarenhet och tydliga processer hjälper våra kunder med deras personalbehov oavsett hur stort eller litet det är. Våra kunder efterfrågar regelbundet kvalificerade konsulter och stöd i sina rekryteringar. För placering på en av våra entreprenader söker vi nu en receptionist som kan börja omgående på heltid.
Dina arbetsuppgifterVi söker en person som med ett välkomnande sätt tar emot besökare och leverantörer och samtidigt ser till att dessa personer följer kundens mötesrutiner med sekretess och säkerhetskort.
Personen vi söker kan likväl svara i telefon på ett trevligt sätt som att städa och plocka i ordning våra konferensrum. Vår receptionist ska alltid vilja ge den bästa kontorsservicen, både när det gäller att hjälpa kundens anställda och besökare samt med att hålla rent och snyggt i lokalerna.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Ta emot besök, samtal, leverantörer
• Städa i köket så att det alltid finns rent porslin och kaffemaskinerna är rena
• Städa kaffemaskinerna och kontinuerligt fylla på dem
• Städa konferensrum, fylla på med frukt, dryck och dylikt
• Ansvara för kontorsmateriellförrådet, fylla på papper i skrivare samt beställa städmaterial tillsammans med städerska
• Sortera och dela ut post
Delansvarsområden:
• Boka taxi åt besökare och anställda
• Admin för fakturor: skriva ut, scanna och liknande
• Posta brev
KvalifikationerFör att vara aktuell för tjänsten krävs erfarenhet av receptionistyrket och en förståelse för betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. Du ska även ha slutfört 3-årigt gymnasium samt kunna formulera dig väl i tal och skrift - både på svenska och engelska. Kunden får mycket besök av engelsktalande kunder, så du kan komma att testas i dina engelskakunskaper. Goda datorkunskaper, främst inom Officepaketet, är ett krav.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du har en hög social kompetens, är stresstålig, har lätt för att skapa nya relationer och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter kan detta vara en passande tjänst för dig. I rollen som receptionist är det även viktigt att du har förmågan att snabbt se vad som behöver göras och kan ta initiativ. Andra viktiga egenskaper är att du är självständig, ordningsam och prestigelös.
Övrig informationLåter det intressant? Skicka in din ansökan - rekryteringsarbetet kring våra tjänster sker löpande och vi ser fram emot att få lära känna dig!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1872
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktHanna Bäckhage 031-711 98 00
FöretagKontorsfixarna Väst AB
AdressKontorsfixarna Väst AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 6, Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2248699
Observera att sista ansökningsdag har passerat.