Shiftleader Welcome Office

Clarion Hotel Arlanda Airport / Receptionistjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport i Sigtuna, Uppsala, Stockholm eller i hela Sverige

Clarion Hotel Arlanda Airport byggs i anslutning till Sky City och beräknas vara klart november 2012. Ambitionen är att bli Europas bästa flygplatshotell. Hotellet kommer att ha 414 rum och 40 möteslokaler.

Hotellet kommer att ha 3 olika restauranger varav den mest spektakulära ligger högt upp i hotellet, på 35 meters höjd. Där kommer du att kunna äta en god middag, ta en öl eller en kopp kaffe samtidigt som du njuter av skådespelet från start- och landningsbanan.

Hotellet ingår i hotellkedjan Clarion Hotels.

Hösten 2012 öppnar vi portarna till Nordens närmaste mötesplats. Ett spännande hotell  med en helt ny och unik mötesplats mitt Skandinaviens nav och i direkt anslutning till Sky City på Arlanda. Vi skall tillsammans skriva historia när vi öppnar portarna till Europas bästa flygplatshotell. Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga.

Clarion Hotel Arlanda förväntar sig att du genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.   

Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: "Shiftleader Welcome Office".

Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?

Shiftleader Welcome Office (SWO) rapporterar till Welcome Office Manager (WOM)

Tjänsten innefattar ansvar för:
•  Driftsfokus och att arbetsleda och utveckla receptionspersonalen.

I tjänsten ingår:
•  Att leda passet, delegera arbetsuppgifter och leda teamet i att ge fenomenal service enligt Attitude at Clarion nivå.
•  SWO arbetar tillsammans med WOM och Ass. WOM fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
•  Arbetar tillsammans med WOM och ASS.WOM aktivt för att nå uppsatta mål
•  Att agera WOM och Ass WOM "förlängda arm" som duty manager på vardagskvällar.
•  Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta. SWO föregår alltid med gott exempel och är en förebild för övrig personal.
•  Att aktivt ta del av information från WOM.
•  SWO är en förebild och leder arbetet kring merförsäljning inom Receptionen
•  SWO är under sitt pass ansvarig för att reklamationer behandlas på korrekt sätt och dessa läggs in och följs upp i C2 och ger information till WOM samt berörda avdelningar.
•  Tillsammans med WOM och Ass WOM godkänner eventuella kompensationer som skall göras rörande logi. Rapportering av kompensationer/korrigeringar skall göras till HM samt Controller mailledes.
•  Ansvara för att passets checklista blir gjord.
•  Ansvarig för kassahantering & att bankningen sker korrekt och att växelkassan ligger på rätt plats.
•  Ansvar för de gruppankomster som sker under passet
•  Ansvar för ljud och ljus i lobbyn är korrekt inställd och enligt givna instruktioner
•  Tillsammans med Ass WOM ansvarig för att Remaining Amounts faktureras ut i tid.
•  Användande av tidrapporteringssystem och datavaruhus för personalen dagligen
•  Tillsammans med WOM och Ass WOM godkänner om fakturering är tillåten för logi. Detta görs i samråd med grupp & konferensbokning enligt gängse rutin.
•  Ass. WOM ansvarar tillsammans med Shiftleader för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet
•  Tjänsten innefattar skiftarbete och helgtjänstgöring.* Ansvarar för att hålla receptionsområdet i bästa skick efter givna instruktioner
•  Att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
•  Aktivt delta på avdelningsmöten.
•  Aktivt använder hotellets kvalitetssystemet, C2
•  Aktivt använder hotellets kunduppföljningssystem, Loopon
•  Att företagets policies efterlevs så som exempelvis klädpolicy
•  Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
•  Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
•  Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av WOM eller Assisterande WOM.
•  Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i vår ambition att vara Europas bästa flygplatshotell.

Varmt välkommen med din ansökan!  Samtliga sökanden kommer att bli kallade till Clarion Hotel Arlandas TALANGJAKT som går av staplen den 15-16 juni - läs mer om Talangjakten och hotellet på www.clarionarlanda.se Om du är intresserad av flera tjänster så kommer du att kunna lämna in intresse för det på Talangjakten så här räcker det om du söker den tjänst som du är mest intresserad av.

Publiceringsdatum
2012-05-08

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-07
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Norgren, +46 8 444 18 02

Företag
Clarion Hotel Arlanda Airport

Adress
Clarion Hotel Arlanda Airport
Ringvägen 98 A
19045 Stockholm-Arlanda

Jobbnummer
1237562

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clarion Hotel Arlanda Airport

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport: