Servicevägledare till Kontaktcenter
Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice / Butikssäljarjobb / Göteborg
2014-03-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicevägledare till Kontaktcenter" (publicerad 2015-08-03) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice i Göteborg Konsument- och medborgarservice samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Vår målsättning är att underlätta för dig som är boende, besökare eller företagare som behöver kontakta staden. Vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utveckling av service och e-tjänster, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och samordnar Fairtrade City Göteborg. På vår förvaltning är vi cirka 100 medarbetare.
Publiceringsdatum2014-03-03ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta i Göteborgs Stads kontaktcenter som är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare. Som servicevägledare i en av våra två enheter kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice.
Vi erbjuder våra boende besökare och företagare information och service via telefon, webb och personligt besök. För närvarande ger vi service över telefon på 22 språk och besvarar ca 85 000 samtal per månad. Vi erbjuder också utökade öppettider (vardagar 7-18) samt en enhetlig serviceupplevelse.
KvalifikationerUtbildningsbakgrundDu ska ha gymnasiekompetens.
Du ska ha:
• minst två års erfarenhet av att ge service med telefonen som ditt främsta arbetsredskap
• erfarenhet av kundtjänstarbete inom offentlig verksamhet
• snabbt kunna ta till dig skriftlig information, tolka den och förmedla den på ett lättförståeligt sätt
• goda kunskaper om Göteborgs Stads verksamhet och organisation.
Som person vill vi att du är:
• serviceinriktad med kunden i fokus
• lyhörd
• kommunikativ
• omvärldsorienterad - intresserad av vad som händer i samhället
• lösningsfokuserad - kunna hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande
• trivs med att arbeta i ett högt tempo med många kundkontakter främst över telefon
• intresserad av att arbeta i en miljö som är i ständig förändring, där förutsättningarna ändras ofta.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Det är meriterande med:
• finsk, SBK eller somalisk språkkompetens, men även andra språk utöver svenska och engelska är meriterande
• erfarenhet av arbete i Vision 80/20.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Arbetstid: Dagtid, individuellt schema mellan 6,45-18,15 vardagar Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast möjligt
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-17
Vi erbjuder dig:
• ett kvalificerat arbete med många roliga utmaningar
• ett arbete med utvecklingsmöjligheter
• en kreativ och mångkulturell arbetsplats med positiv stämning och härliga arbetskamrater
Ange följande referens när du ansöker: A348802
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRikard Wikenmark, Enhetschef 031-365 00 54
Anna Skärström, Enhetschef 031-365 00 56
Facklig kontaktSusanne Aspbäck, Vision 031-365 00 00
Niina Jurvelin, Saco 031-365 00 00
FöretagGöteborgs stad, Konsument och medborgarservice
AdressGöteborgs stad, Konsument och medborgarservice
Jobbnummer 1796432
Observera att sista ansökningsdag har passerat.