Serviceminded supporttekniker till Data Ductus

Centric Professionals AB / Elektronikjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Haninge, Mjölby, Motala, Skövde, Linköping eller i hela Sverige

För vår kunds räkning, Data Ductus, söker Centric nu en supporttekniker med stor känsla för service. Du kommer bli en viktig del av Data Ductus nyetablerade Servicedesk i Haninge. Du är en kontaktskapande och social supporttekniker med stort intresse för IT. Här finns en möjlighet att finnas med från början i uppbyggnaden av en ny Service Desk där man lägger stor vikt på väl fungerande processer, bra verktygsstöd och att bygga upp ett sammansvetsat team som brinner för att ge användarna support av högsta klass.

Service Desk-funktionen i Haninge kommer att vara del av en SIAM, Service Integration and Management-funktion, där effektiva processer för leverantörsstyrning i multisourcing-miljö etableras med Service Desk som centralt nav. För rätt person med långsiktiga ambitioner erbjuds ypperliga möjligheter


Publiceringsdatum
2017-10-20

Dina arbetsuppgifter
Arbetet består av att tillsammans med övriga i gruppen upprätthålla servicedesk-funktionen. Gruppen kommer ansvara för att ta emot användares tjänsteförfrågningar, problem och felanmälan via telefon, mail, självserviceportal, chat samt besök onsite. Ärenden ska registreras i ärendehanteringssystem och lösas enligt gällande SLA:er. Målsättning är att ha en hög lösningsgrad i första kontakten med användaren, men att samtidigt ha väletablerade kanaler till de bakomliggande tjänsteleverantörer i andra/tredje linjens support.

Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet inom IT-Support och vill växa och utvecklas i din roll tillsammans med övriga Service Desk-teamet. Vi söker dig som har någon form av IT-utbildning och som allmänt är väl orienterad inom datoranvändning, användning av Windows-operativsystem, nätverk, Office-programvara, telefoni etc. Du är även van vid att arbeta självständigt och målinriktat.

För att lyckas i rollen ställs höga krav på din samarbetsförmåga, användarfokus, noggrannhet samt servicekänsla. Du har lätt för att samarbeta med andra, sätter användarna i fokus samt utför arbetet med noggrannhet och god service som självklarhet. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.

Det är ett krav att du pratar flytande svenska och engelska.

Meriterande kunskaper:

Active Directory, Exchange, VPN, Nätverk, Installation och konfiguration av Windows-operativsystem, ärendehantering, ITIL, IT-support, Service Desk-verktyg, Office 365, Win10, SCCM, Service Desk Plus, Sharepoint, Skrivare, VPN, Fileshare.

Även erfarenhet av telefonisystem/telefonisupport är meriterande, särskilt kunskaper i CMG, Blustar, MX-one samt Solidus. Likaså är erfarenhet av kommunal verksamhet meriterande.

Tjänsten är på heltid med placering i Haninge.
Vad vi erbjuder
Data Ductus är ett multinationellt produktoberoende IT-konsultbolag som sedan starten 1989 stadigt expanderat. Idag är det ett väletablerat företag med drygt 200 anställda på kontoren i Sverige, USA och Singapore. Kunderna finns över hela världen. Företaget har ett brett utbud av tjänster mot flertalet branscher och är kända för sin förmåga att snabbt anpassa sig till föränderliga affärskrav. Inom affärsområdet ITSM erbjuder Data Ductus tjänster inom uppbyggnad och drift av Service Desk funktioner, etablering av ITSM-verktyg och implementation av processer samt integrationer inom området.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sanna Dorielle på tfn: 0733-571793 eller sanna.dorielle@centric.eu.

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

Centric är ett IT-företag med över 300 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister, förmedling av specialister, rekrytering och outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in, anställa eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, service desk, service desk, konsult, Consultant, data, Haninge, Stockholm, Data Ductus.

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-20
Ange följande referens när du ansöker: 1508486182426
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sanna Dorielle sanna.dorielle@centric.eu 0733-571793

Företag
Centric Professionals AB

Adress
Centric Professionals AB
Hamngatan 33
13681 HANINGE

Kontorsadress
Hamngatan 33 17266 Sundbyberg

Jobbnummer
3759017

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: