Serviceinriktad person inom First Line Support

PerformIQ / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PerformIQ i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

PerformIQ

Företagspresentation
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag som tror att de bästa jobbkandidaterna i Sverige har varit aktiva inom en idrott. Handboll, ishockey, badminton, brottning med mera. Alla vi anlitar från receptionister till toppledare har arbetat stenhårt för att nå ett sportsligt mål, antingen på elitnivå eller på hobbybasis. Åratal av dedikation till en idrott gör något med en människa. Vi kallar det den tysta skolan.
Svett, slit och ändlösa timmar i träningshallen resulterar i kvaliteter våra uppdragsgivare tycker om. Som att komma i tid, vara motiverade varje morgon och ha en stark vilja att vinna. Dessutom är de lagspelare. Bokstavligen. För mer information besök www.performiq.se

Tjänstebeskrivning
PerformIQ söker för en kunds räkning en person som vill arbeta inom first line support där arbetet först och främst går ut på att hjälpa kunder via telefon och e-post. Tjänsten innebär att agera kundens första kontakt och svara på inkommande frågor gällande bland annat systemet, drift och licensfrågor. De flesta samtalen sker på svenska, men då de har kunder i andra länder kan även support på engelska förekomma. Förutom first line support gentemot kunder, ibland även konsulter internt, kommer tjänsten innebära testning av affärssystemet samt manualskrivande. Företaget är nordens ledande leverantör av affärssystem för bemanning och rekrytering och har över 180 kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och England. Det är ett växande företag som ligger i framkant och som ständigt vill utvecklas samt är mycket måna om sina medarbetare.

Publiceringsdatum
2012-05-28

Dina arbetsuppgifter
• Support på deras standardsystem via telefon och mail (CRM, Kandidat, Bemanning, Ekonomi)
• Buggrapportering och testning (acceptanstest)
• Felsöka och utreda frågor rörande kunders drift av affärssystemet, exempelvis internetuppkoppling eller åtkomst till databasservern
• Då affärssystemet har kunder i flera olika länder kan support på engelska förekomma

Krav på person
Vi söker dig som har en gedigen känsla för service och har något års erfarenhet från likvärdigt arbete i någon form av support/helpdesk. Du ska ha grundläggande användarkunskaper om Windows och de vanligaste programmen inom Office och har arbetat i något affärssystem sedan tidigare. Du ska ha erfarenhet av att hantera och analysera kundens behov/problem, kunna ge god service samt återkoppla med relevans. Det är ett krav att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skift samt att du är duktig på att forumlera dig på ett pedagogiskt sätt. Du bör ha ett stort intresse och nyfikenhet inom IT/Teknikområdet och lätt för att ta in ny information gällande system.

För att lyckas i rollen som first line support är det viktigt att du har en bra social förmåga, är stresstålig och tycker om kontakten med människor. Vi ser att du är kommunikativ, en god pedagog samt tycker om att utbilda kunden och är flexibel i ditt sätt att arbeta. Det är viktigt att du gillar telefonen som arbetsverktyg då det är det sätt som du kommunicerar med kunderna. Du är en lugn, metodisk och driven person som är en problemlösare. Du är även initiativrik och en duktig administratör som gillar ordning och reda.

Tjänsten är en fast anställning med månadslön, som inleds med en provanställning om 6 månader. Du blir erbjuden att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö tillsammans med ambitiösa och trevliga kollegor med intressanta och utvecklande arbetsuppgifter.
Vi ser det som meriterande om du tidigare tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen, ange gärna vilken aktivitet du har utövat.

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Stockholm

Denna rekrytering genomförs av PerformIQ, men du kommer att anställas direkt av vår uppdragsgivare. Eventuella frågor besvaras av Lovisa Nilsson Rekryteringskonsult, på 08-410 575 02. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-31
Ange följande referens när du ansöker: 445
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lovisa Nilsson, 08-410 57 502

Företag
PerformIQ

Adress
PerformIQ
Birger jarlsgatan 34
11429 Stockholm

Jobbnummer
1256318

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PerformIQ

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PerformIQ: