Serviceinriktad handläggare (vikariat)

Sollentuna kommuns kontaktcenter / Butikssäljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna kommuns kontaktcenter i Sollentuna

Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 70 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen till oss!

Sollentuna kommuns kontaktcenter öppnade 2011 och svarar på frågor inom kommunens alla verksamhetsområden. Vi är 25 medarbetare uppdelade i olika svarsgrupper. En svarsgrupp om 4 medarbetare hjälper kunder i kommunhusets entré. Vi söker dig som vill arbeta i den gruppen.

Publiceringsdatum
2018-04-04

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du har kontakt med kunder som kommer till entrén för att få hjälp. Du guidar kunder vid besöksdatorer hur de ska göra i kommunens e-tjänster för att söka till kulturskolan eller förskolan. Du tar emot pappersansökningar för ekonomiskt bistånd och tittar att allt är med. Du svarar även på frågor om bygglov. Du arbetar parallellt i många olika it-program och har tät kontakt med våra uppdragsgivare på kontoren. Administrativa uppgifter ingår. Utbildning och förändring är en del av kontaktcenters vardag.

Profil
Du vill genuint ge våra kunder bästa, möjliga service. Du bemöter kunder på ett glatt, professionellt och engagerat sätt även när trycket ökar. Du är bra på att samarbeta och en van it-användare. Vidare är du ansvarsfull, har initiativförmåga och klarar att driva arbeten självständigt.

För att lyckas i rollen tror vi att du är:

En god lagspelare som samarbetar och klarar varierade arbetsuppgifter i högt tempo
Lösningsinriktad och flexibel
Utåtriktad med en mycket god kommunikativ förmåga
Positiv och servicemedveten
Stresstålig och kapabel att ta till dig och använda nya kunskaper snabbt
Intresserad av att hålla dig uppdaterad inom ditt yrkesområde och kommunens verksamheter
Villig att bidra till att förbättra och utveckla arbetssättet i gruppen

Erfarenhet och utbildning
Kvalifikationer
Högskoleutbildning (eller motsvarande)
Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande:

Dokumenterad utbildning eller erfarenhet i kundservice
Erfarenhet av arbete i en kommunal kundtjänst
Erfarenhet från något av kommunens områden
Språkkunskaper såsom arabiska, persiska eller somaliska
Att arbeta i Sollentuna kommun

https://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/jobba-hos-oss/Vi-jobbar-i-Sollentuna1/

Personalförmåner

https://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/jobba-hos-oss/personalformaner/

Övrig information
Tjänsten är ett vikariat till den 31 december 2018. Tillträde så snart som möjligt.

Schemalagd arbetstid mellan kl. 7.45 och 18.30, med möjlighet att flexa.

Skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt för vi kallar till intervjuer löpande.

Varaktighet, arbetstid
31 december 2018 Från nu fram till 31 december 2018

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Johansson 08-5792 3165

Företag
Sollentuna kommuns kontaktcenter

Adress
Sollentuna kommuns kontaktcenter
Turebergs Torg 1
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Jobbnummer
4061943

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna kommuns kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna kommuns kontaktcenter: