Serviceinriktad Gamer till IT-support i Stockholm

WiseIT Konsult AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos WiseIT Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Gillar du tekniska utmaningar? Stresstålig? Har du en gamerpersonlighet? I så fall skulle du passa bra som en Wise IT-konsult i en helpdesk ute hos vår kund. Många av våra IT-supporttekniker ute på uppdrag idag ser sitt jobb lite som ett spel. Ett spel de får betalt för att spela!

Publiceringsdatum
2015-09-28

Dina arbetsuppgifter
Sitter du i en servicedesk får du olika uppdrag och tickets som du bör lösa under så kort tid som möjligt.

Tänk dig att du spelar ett spel. Du har kontakt med dina teammedlemmar via en chatt. Du får ett samtal av en användare som behöver akut IT-hjälp och nu har du din chans att visa vad du kan. Här gäller det för dig att snabbt klura ut lösningen på problemen. Vad ska du ställa för frågor för att på snabbast sätt reda ut vad felet kan vara? Är du riktigt vass och erfaren tekniker så vet du direkt vad som är felet - i andra fall kan du behöva kolla runt med dina teammates (arbetskollegor) eller googla. Här måste du använda ditt sinne för problemlösning. När du väl kommit på lösningen behöver du vara pedagogisk nog för att kunna förklara för personen som ringt in hur man löser problemet. Är det mer eller mindre omöjligt att förklara så får du helt enkelt koppla upp dig mot användarens dator och fjärrstyra den för att lösa problemet.

Tillsammans kommer du och dina arbetskollegor att övervinna de flesta problemen på vägen till en nöjd kund!

Utbildning och erfarenhet
Eftersom arbetet är under högt tempo och ställer höga krav på din IT-kompetens så vill vi att du har minst 6 månaders erfarenhet av liknande arbete.
För att klara alla spelets banor tror vi du har tidigare erfarenhet av:
• Active Directory
• Ärendehantering
• Office paketet
• Windows 7/8
• Exchange/Outlook

Vi tillsätter tjänster kontinuerligt. Vill du vara med och spela med oss?
Ansök tjänsten nedan och kontakta Kandidatansvariga Malin Reisner på malin.reisner@wiseit.se för mer information.

Sökord: Support, Helpdesk, IT, Servicedesk, IT-support, IT-konsult

Om företaget
Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-15
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1321
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Reisner
Anne Eklöf

Företag
WiseIT Konsult AB

Adress
WiseIT Konsult AB
Sveavägen 13, 1 tr
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2450989

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från WiseIT Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos WiseIT Konsult AB: