Serviceinriktad domstolsvärd

Sveriges Domstolar, Svea hovrätt / Väktarjobb / Stockholm
2013-10-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceinriktad domstolsvärd" (publicerad 2016-11-29) ⬅️


Visa alla väktarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Svea hovrätt i Stockholm

Svea hovrätt är landets största hovrätt med cirka 300 anställda. Hovrättens hu-vudsakliga uppgift är att överpröva mål och ärenden som överklagats från de tingsrätter som ingår i hovrättens domkrets. Svea hovrätt består av åtta dömande avdelningar, varav sex allmänna avdelningar som handlägger brottmål och tvistemål, och två specialavdelningar en för immaterialrättsliga mål, klandermål, hyresmål och en för miljö- och fastighetsmål samt plan- och byggrättsliga mål. Hovrätten är belägen i kulturhistorisk miljö på Riddarholmen centralt i Stockholm.

Tjänsten som domstolsvärd innebär ett omväxlande arbete med varierade ar-betsuppgifter där tonvikten ligger på värdskap och service till allmänhet och parter samt hovrättens personal. I gruppen som med service och säkerhet ingår sammanlagt 7 domstolsvärdar.

Publiceringsdatum
2013-10-22

Arbetsuppgifter
Tjänsten som domstolsvärd innebär ett omväxlande arbete med varierade ar-betsuppgifter där tonvikten ligger på värdskap och service till allmänhet och parter samt hovrättens personal. I gruppen som med service och säkerhet ingår sammanlagt 7 domstolsvärdar.

Dina arbetsuppgifter
• Administrativa uppgifter bl.a. receptionstjänstgöring där du tar emot, informerar och visar besökare till rätta, kassahantering och utbetalning av ersättning till vittnen, fördelning av sessionssalar, allmänna kontorsgöromål samt telefonservice.
• Vaktmästaruppgifter såsom posthantering, kopiering m.m.
• Tillsyn och iordningställande av sessionssalar inför förhandlingar samt kontroll och felsökning av den tekniska utrustningen.
• Upprätthålla ordning och tillsyn genom att röra dig i hovrättens allmänna utrymmen.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Innehav av ordningsvaktsförordnande är ett krav
• Gymnasieutbildning
• God teknik- och datorvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Tidigare erfarenhet från arbete inom rättsväsendet är en merit

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som att du har ett gott omdöme, en utpräglad känsla för service, samt är ansvarstagande. Eftersom arbetet innebär många kontakter internt och externt är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga. Du bör ha mycket god samarbetsförmåga och trivas med att vara en del av ett arbetslag. Arbetet innebär ofta hastigt uppkomna situationer där det krävs att man har stor initiativförmåga, löser problem och har förmåga att fatta beslut i pressade situationer. Vidare krävs det att man kan organisera och prioritera i arbetet samt är flexibel när det gäller alla arbetsuppgifter.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast Anställningen är ett vikariat på ett år.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-05
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: Hösten 2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lasse Johanson, Serviceledare 08-561 672 11
Ellenor Gallman Martinsson, Domstolsvärd 08-561 672 14
Ulrika Ekblad, Personalhandläggare 08-561 671 46

Facklig kontakt
Lars Jansson, (ST) 08-561 694 02

Företag
Sveriges Domstolar, Svea hovrätt

Adress
Sveriges Domstolar, Svea hovrätt
Box 2290
10317 Stockholm

Jobbnummer
1682702

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar, Svea hovrätt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar, Svea hovrätt: