Serviceinriktad adminstratör med ansvar för reception och växel
Nerikes Brandkår / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nerikes Brandkår i Örebro,
Kumla,
Lindesberg eller i
hela Sverige Nerikes Brandkår är ett kommunalförbund där Örebro, Kumla, Hallsberg, Lekeberg, Laxå, Askersund, Nora, Lindesberg och Ljusnarsberg samverkar om räddningstjänst och olycksförebyggande verksamhet. Vi har 28 brandstationer, är ca 500 anställda, täcker in ett område med drygt 250 000 invånare och har ca 2 500 utryckningar per år.
Vi strävar efter mångfald, där alla bidrar med olika kunskaper och erfarenheter. Därför arbetar vi långsiktigt med att rekrytera fler kvinnor och personer med utländsk bakgrund.
Gillar du ordning och reda och vill vara vårt ansikte utåt? Vi söker dig som trivs med att ge god service, såväl externt i telefon och vid besök som internt genom att boka lokaler, ordna fika och ansvara för kontorsmaterial. Vi vill att du har god administrativ förmåga, då du kommer att vara vår registrator, sköta försändelser samt hantera och strukturera vårt arkiv.
Rollen innebär även att du är sekreterare i direktionen med arbetsuppgifter som beredning, praktisk planering, protokollföring och det för- och efterarbete som ingår. Du arbetar med att säkerställa en god kvalitet i den politiska ärendeprocessen och att den följs i enlighet med kommunallag och andra för verksamheten gällande lagar och styrdokument.
Publiceringsdatum2019-01-10Kvalifikationer• Minst 3 års arbetslivserfarenhet
• Lämplig gymnasieutbildning, gärna samhällsvetenskaplig eller motsvarande
• B-körkort
• God datorvana och kunskap i Officepaketet
• Kunskap i offentlighet och sekretess
Det är även meriterande om du har erfarenhet/kunskap om arkivregler och regler kring allmänna handlingar och vad som ska diarieföras. För att du ska trivas tror vi att du bör vara social, utåtriktad och trivs i rollen som ansiktet utåt.
Tjänsten är en blandning av planerade arbetsuppgifter med fasta tidsramar och oplanerade uppgifter där telefonen ringer, kaffet behöver kokas och besök behöver tas om hand. Det är därför viktigt att du trivs med den blandningen och har förmågan att prioritera. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetsplatsen
Tjänsten är placerad på vår huvudbrandstation i Örebro, där du kommer att tillhöra den administrativa avdelningen. Här jobbar sex personer, inklusive dig, med personal- och lönefrågor, ekonomi, information och administration kring automatlarm. Då vi är en liten avdelning krävs det att vi kan hjälpa varandra när så behövs.
TillträdeMitten av juni 2019, eller enligt överenskommelse.
Arbetstid/varaktighet
Tillsvidareanställning 100%. (dagtid mån-fre 40 tim/vecka med flextidsavtal)
Så ansöker duAnsökan sker via HR-supporten. Bifoga CV och personligt brev med ansökan. Endast fullständiga ansökningar kommer att behandlas. Vi vill ha din ansökan senast den 27 januari 2019. Intervjuer kommer att hållas under vecka 7.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-27
Ange följande referens när du ansöker: NB2019-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEkonomichef Helena Luthman 010-1762003
Personal och löneadministratör Jeanette Ekstrand 010-1762005
FöretagNerikes Brandkår
AdressNerikes Brandkår
Box 33600
70135 ÖREBRO
KontorsadressBox 33600
Jobbnummer 4548036
Observera att sista ansökningsdag har passerat.