Serviceinriktad administratör till ProfilGruppen

Maxkompetens Konsult AB / Administratörsjobb / Uppvidinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppvidinge, Växjö, Alvesta, Lessebo, Vetlanda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Uppvidinge, Växjö, Alvesta, Lessebo, Vetlanda eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-01-16

Arbetsuppgifter
För ProfilGruppens räkning söker vi en administratör med erfarenhet av varierande administrativa arbetsuppgifter och en drivkraft att serva andra.

I den här rollen kommer du att arbeta med en stor variation av administrativa arbetsuppgifter som också kan variera över tiden. Du kommer att assistera bolagets ledning bland annat med samordning av ledningsrapporter. Ansvaret för bolagets pressreleaser ligger på dig. Du kommer att vara behjälplig i reception och telefonväxel. Vid större företagsaktiviteter och arrangemang är du en viktig koordinator kring både bokningar av lokaler och mottagning av besök. Rollen kommer att hantera diverse kommunikationsuppgifter, såsom arbete med hemsidan och annonsering. Du är ständigt redo att hjälpa till där det behövs, ibland som exempelvis ekonomiassistent eller personaladministratör.

Hos ProfilGruppen får du chansen att fortsätta utveckla din muntliga och skriftliga kommunikation, växa med ansvar, komma nära och förstå flera olika funktioner i företaget och få möjlighet att skapa många goda relationer internt och externt.

Uppdraget är en direktrekrytering till ProfilGruppen!

Profil
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av administration gärna från ekonomiavdelning eller liknande. Du är van att arbeta som spindeln i nätet och fungerar bra i större bolag med varierande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har vana ifrån reception/växel i någon form samt känner dig trygg med att arbeta i varierande IT-system, utmärkta kunskaper i Officepaketet är ett krav. Du har även god förståelse för hur du hanterar och arbetar med sekretessrelaterade arbetsfrågor. Din engelska är flytande i tal och skrift. Kunskaper i Wordpress är meriterande.

Som person är du serviceinriktad samt trivs med att ha kontakt med människor. Du har en mycket god kommunikativ förmåga, gillar att arbeta i ett högt tempo samt trivs med att ha flera arbetsuppgifter igång samtidigt. Du har förmågan att kunna prioritera och strukturera ditt arbetssätt samt är stresstålig.

Vidare hoppas vi att du är självständig, driven och gillar utveckling. I grund och botten brinner du för service samt bör vara handlingskraftig, flexibel och nyfiken. Du gillar att söka information, skaffa koll samt hålla dig uppdaterad kring företagsinformation och branschnyheter.

Start: Snarast
Arbetsplats: I trevliga lokaler på huvudkontoret i Åseda
Arbetstid/omfattning: Heltid och dagtid
Lön: Individuell lönesättning tillämpas

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida www.maxkompetens.se . Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-28
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3161
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Lindberg 0470-788051 kristina.lindberg@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Framtidsvägen 12
35196 Växjö

Kontorsadress
Framtidsvägen 12, Växjö

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2131545

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: