Servicedesktekniker i bred & lärorik roll
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2014-11-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesktekniker i bred & lärorik roll" (publicerad 2015-06-05) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Stockholm
Vill du använda din sociala och utåtriktade sida till att ge support och service till allt från VD:are till IT-nybörjare? Har du tidigare arbetat i en liknande tjänst och känner dig bekväm i Microsoft- såväl som Macmiljö? Är du vår kunds nya servicedesktekniker?
Publiceringsdatum2014-11-10BeskrivningPerido rekryterar en servicedesktekniker till vår kund och deras first line. Företaget jobbar med drift, support och IT-infrastruktur, och är måna om att erbjuda bästa möjliga tjänster och stöd (det är där du kommer in!) till sina kunder. Här kommer du att jobba i ett socialt gäng med mycket skratt och goda möjligheter att växa vidare inom bolaget. Tjänsten är placerad på vår kunds kontor, mitt i centrala Stockholm.
I rollen som servicedesktekniker får du användning för din flexibilitet och dina tekniska kunskaper då du kommer att fungera som en av företagets viktigaste resurser när det kommer till teknisk problemlösning. IT-miljön består av både Microsoft och Mac-produkter och därför är det viktigt att du har god kännedom inom dessa områden. En vanlig dag på jobbet i denna tjänst kan innebära att kunderna behöver din hjälp med krånglande tangentbord, en skrivare som inte vill komma igång eller en iPad som helt plötsligt blivit svart. Det kan också handla om att utföra felsökningar eller sköta installationer av såväl klientdatorer som servrar i vår kunds lokaler eller på plats hos vår kunds kunder. Du ansvarar för ärenden, lösning samt uppföljning för optimal kundupplevelse - tjänsten är mycket bred och ingen dag är den andra lik!
För att du ska känna dig trygg i din roll är det viktigt att du tidigare arbetat i servicedesk eller i liknande supportroll och att du har ett genuint intresse för IT och teknik. Du har koll på det nya på marknaden och är inte rädd för att ta dig an områden som är nya för dig. Absolut viktigast för denna roll är dock att du är utåtriktad och kommunikativ - du tycker helt enkelt att det är roligt att prata och hjälpa olika användare och se till deras behov. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Relevant utbildning inom IT
• 1-2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper inom Microsoft- och Macmiljö
• Kunskaper om nätverk, Windows server, AD och behörigheter
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidare. Tillträde omgående.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bif CV till
rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb11080DB
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 11080DB
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2062043
Observera att sista ansökningsdag har passerat.