Servicedesktekniker

Karlstads kommun / Supportteknikerjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlstads kommun i Karlstad, Torsby eller i hela Sverige

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!

Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.




Publiceringsdatum
2022-04-05

Dina arbetsuppgifter
Enheten Service IT ansvarar för service och support ut till Koncernen Karlstads kommuns anställda och ligger under IT-avdelningen.

Ditt huvuduppdrag som Servicedesktekniker är att hjälpa våra kunder att lösa sina IT- eller telefoniproblem, till större del genom telefonsupport. Kommunens digitala arbetsmiljö utvecklas hela tiden med hjälp av mer flexibilitet, mobilitet och självservice och då ska du finnas där som användarstöd och lösa de frågor eller funderingar som uppstår.

Som tekniker i Servicedesk är du IT-avdelningens ansikte utåt då du arbetar direkt ut mot våra användare i koncernen Karlstads kommun. I servicedeskarbetet ingår det också att ta emot och behandla beställningar som kommer från alla våra verksamheter inom Kommunen. Vi strävar efter att varje dag försöka utföra saker bättre än de gjordes dagen innan i så väl kundfokus som arbetsprocessen.

I ditt arbete ingår att behandla ärenden inom de SLA-avtal som vi tecknat med våra kunder. Vi arbetar sedan många år tillbaka processtyrt efter ITIL-ramverket men även Agilt när det gäller utveckling.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du ha en bakgrund som It-tekniker och helst arbetat några år heltid i en Servicedesk med bland annat support- och felsökning av hård- och mjukvara. Du ska se service som en självklarhet och vara nyfiken och ha viljan att lära nytt eftersom det är en miljö i ständig utveckling. Önskvärt att du har kunskap och givit support inom Windows 10 och M365. Du ser styrkan i att jobba tillsammans med andra och vill bidra till att gemensamt i teamet lösa de frågeställningar ni ställs inför i ert dagliga arbete, samtidigt som du självständigt driver ditt arbete framåt. Du är strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt och har en lugn och pedagogisk framtoning, där du med ditt engagemang till ditt uppdrag alltid levererar resultat under den tidspress som arbetet sätter upp. Du hanterar och uttrycker dig väl i tal- och skrift och har förmågan att växla mellan flera uppgifter samtidigt.



Dina personliga egenskaper
- Lugn och pedagogisk
- Systematisk och strukturerad
- Samarbetsvillig och prestigelös
- Kundorienterad



Meriterande:

- Arbetat efter ITIL-ramverket
- Goda kunskaper om och erfarenhet av kommunal verksamhet
- Arbetat med verktyget Ivanti



Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsten.

Erfarenhet krävs.



Vi ser fram emot din ansökan!




För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Karlstads kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Karlstads kommun (org.nr 212000-1850)

Arbetsplats
Kommunledningskontoret

Kontakt
Christina Kjellberg enhetschef
ServiceIT054-5401223

Jobbnummer
6510811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlstads kommun: