Servicedeskmedarbetare

Atea / Supportteknikerjobb / Malmö
2013-04-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedeskmedarbetare" (publicerad 2013-08-06) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Atea i Malmö, Svalöv, Helsingborg, Kristianstad, Halmstad eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2013-04-02

Dina arbetsuppgifter
Du har nu möjligheten att bli en del av Atea och vårt landslag i IT-infrastruktur. Vi har ett gemensamt syfte och mål - att göra komplicerade infrastrukturlösningar enkelt för våra kunder. Din roll kommer vara att, från en servicedesk, agera fokalpunkt till våra kunders användare eller IT-organisation. Arbetsuppgifterna sköts till största del via telefon, e-post och fjärrstyrning, vilket ställer höga krav på din kommunikativa och pedagogiska förmåga. Du är spindeln i nätet som alltid ger det lilla extra för att ge en bra service och du tar ett stort ansvar för att dina uppgifter och ärenden hanteras på bästa sätt. Du kommer arbeta i en dynamisk miljö med många parallella aktiviteter, där du och dina kolleger hjälps åt för att lyckas.

Primärt kommer du att arbeta med att avhjälpa fel i våra kunders IT-infrastruktur eller koordinera resurser för att hantera störningar i kundernas IT-miljö. Detta gäller även prioriterade ärende som är av stor vikt att vi hanterar effektivt och processriktigt då dessa störningar har stor påverkan hos våra kunder.

Arbetstider
Detta är en nattjänst där du arbetar 7 nätter för att därefter vara ledig i 7 nätter. Arbetet kommer att ske från vårt kontor i Malmö och du kommer att arbeta tillsammans med en kollega. Anställningen kommer att vara en tidsbegränsad anställning till 2014-02-28 och start är omgående.

Kvalifikationer
Du hanterar svenska och engelska i tal och skrift
Du har bra kunskap kring Windows operativsystem på klientnivå
Du har grundläggande kunskap kring Windows operativ system på servernivå, DHCP, DNS och TCP/IP.
Du har grundläggande förståelse kring ITIL

Dina personliga egenskaper
Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. För att du ska lyckas bra i rollen som servicedeskmedarbetare så tror vi att du behöver vara:
•  Serviceinriktad; Du ger alltid kunden den bästa servicen i alla lägen.
•  Nyfiken; Du är nyfiken, vill lära dig och ta dig an nya utmaningar.
•  Ansvarsfull; Du tar ett stort ansvarar för dina arbetsuppuppgifter.

Atea erbjuder
Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur med många formella och informella aktiviteter och med goda utvecklingsmöjligheter. Vi tillhandahåller de verktyg och möjligheter som du behöver för att utveckla dig själv och vår verksamhet. Här råder högt i tak och verksamheten genomsyras av våra värderingar:
•  Vi sätter laget framför jaget!
•  Vi brinner för det vi gör!
•  Vi tar personligt ansvar och sätter laget före jaget!

Kontaktuppgifter för detta jobb
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Team Chef Martin Karlsson via telefon 046-16 3364. Urval sker löpande så det är viktigt att du skickar in din ansökan snarast och du kan ansöka via vårt rekryteringsverktyg på  http://delta.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=111&ProjectId=133770& amp;DepartmentId=3375&MediaId=5

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Karlsson 046-163364

Företag
Atea

Adress
Atea
Dockplatsen 1
21119 Malmö

Jobbnummer
1508934

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

                   

Prenumerera på jobb från Atea

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atea: