Servicedeskhandläggare med inriktning lön till Avdelning Support

Statens Servicecenter / Butikssäljarjobb / Östersund
2017-01-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedeskhandläggare med inriktning lön till Avdelning Support" (publicerad 2018-01-02) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som handläggare arbetar du i Servicedesk med att besvara lönefrågor, dokumenterar samt informerar och besvarar kunder om våra stödtjänster via telefon och e-post. Du ser till att frågorna får svar och återkoppling. Du arbetar i flera olika lönesystem, processer och med olika löneavtal. På Servicedesk arbetar vi med ständiga förbättringar. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål. Vår supportverksamhet växer och vi har fått fler engelskspråkiga kunder som har behov av engelskspråkig support. Vi söker nu medarbetare till det team som till viss del kommer att arbeta med dessa kunder.

Publiceringsdatum
2017-01-20

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Har gymnasieexamen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Har minst 2 års erfarenhet av service och servicedeskarbete eller motsvarande
• Bekväm att kommunicera på engelska

Dessutom är det meriterande om du har:
• God ämneskunskap inom löneområdet
• Generell kunskap om lagar och avtal

Vidare ska du:
• Ha mycket god förmåga att ge hög service till våra kunder och samarbetspartners
• Ha samarbetsförmåga och ett systematiskt tillvägagångssätt
• Ha god kommunikativ förmåga
• Vara flexibel med förmåga att se helheten

Övrigt
Anställningarna är både tillsvidare och ett vikariat på ca 6 månader. Skriv i ansökan vilken anställning du är intresserad av.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.



Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lina Bardosen, Enhetschef 010-456 02 00

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
FE15
83281 Frösön

Kontorsadress
FE15

Jobbnummer
3274209

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: