Servicedesk-tekniker

Transportstyrelsen / Supportteknikerjobb / Örebro
2019-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesk-tekniker" (publicerad 2022-08-05) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro, Nora, Askersund, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen.

Hos oss får du chansen att jobba med och skapa unika system som verkligen har betydelse för framtiden. System som gör nytta dagligen för både privatpersoner och företag. Vårt arbete förändras kontinuerligt utifrån utvecklingen inom både teknik och samhälle.

Nu söker vi dig med starkt kundfokus. Du drivs av att ge bästa möjliga support och service till våra slutanvändare. Att arbeta inom Servicedesk för it och telefoni på Transportstyrelsen innebär varierade arbetsuppgifter inom olika områden. Vi är ett ungt arbetslag och arbetar i ett ärendehanteringssystem där vi hanterar alla ärenden och åtgärder enligt processer baserade på ITIL. Vår servicedesk är en bra plattform för att sedan kunna gå vidare karriärmässigt inom myndigheten. Sektionen för Kontors-it och support tillhör avdelning It och består av 29 medarbetare. Vi har i uppdrag att utifrån verksamhetens behov tillhandahålla användarvänliga och moderna it-tjänster, it-stöd och produkter inom området användarnära it.

Du kommer att

• arbeta med att hantera felanmälningar, beställningar och andra it-relaterade frågor från alla verksamheter inom Transportstyrelsen.
• genomföra felsökningsåtgärder av it- och telefonirelaterade ärenden.
• utföra viss reparation och garantihantering av PC och mobilutrustning.

Resor förekommer i tjänsten.

Du måste ha

• relevant utbildning, gärna it-inriktat gymnasium eller motsvarande nivå, eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig
• god förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av onsite-arbete med kunskap inom LAN- och WLAN
• erfarenhet av att arbeta i MS Office 2016, Active Directory, SCCM och Win10
• jobbat i olika stödsystem för it-support.

Vi vill att du

• är serviceinriktad och kan bemöta våra slutanvändare på ett professionellt och pedagogiskt sätt
• har förmåga och vilja att skapa goda resultat i samarbete med övriga kollegor
• kan se utanför boxen, har lätt för att tänka i nya banor och finner nya lösningar på gamla problem
• är ansvarstagande, strukturerad och har ett stort eget driv
• är intresserad av utveckling inom it- och telefoniområdet, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Vi tillämpar normalt provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning.

Du är välkommen att kontakta Servicedesk Manager Mats Pettersson, 010-495 7953, mats.pettersson@transportstyrelsen.se

Saco, Marian Abeysekera och Peter Tang och ST, Leena Sutela eller Jeanette Hultin nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver din ansökan senast den 12 januari 2020 märkt med referensnummer TSG 2019-9911. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen

Kort om avdelning It

Transportstyrelsens it-avdelning stöder alla avdelningar i it-frågor och arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur. Vi är 250 medarbetare.

Vi på Transportstyrelsens it-avdelning hjälper myndigheten i sitt arbete att möjliggöra morgondagens resor och transporter. Med modern teknik, spännande arbetsuppgifter och engagemang bidrar vi med samhällsnytta för både medborgare och företag i Sverige. Vårt arbete förändras kontinuerligt utifrån utvecklingen inom både teknik och samhälle. Vi pratar inte bara om framtiden - vi jobbar för att möjliggöra den.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-12-18

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-12
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Transportstyrelsen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transportstyrelsen (org.nr 202100-6099), http://www.transportstyrelsen.se/

Jobbnummer
5009139

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: