Service & Release Manager - Business Region Sweden
IST / Datajobb / Växjö
2018-11-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service & Release Manager - Business Region Sweden" (publicerad 2019-03-20) ⬅️
Visa alla datajobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos IST i Växjö,
Linköping,
Lidköping,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi sysslar med något av det viktigaste som finns - att ge alla möjligheten till en bra skola. Vår uppgift är att ge dem som arbetar i eller med skola och förskola de verktyg de behöver för att göra sitt jobb så bra som möjligt. Att jobba på IST handlar om att försöka göra samhället bättre, genom att bidra till ett bättre lärande och en bättre skola för alla.
Business Region Sweden ansvarar för den svenska marknaden, där vi har arbetat nära våra kunder i mer än 30 år. Våra kunder och användare är det viktigaste för oss. De är anledningen till att vi varje dag försöker hitta nya, smartare och bättre lösningar på utmaningarna i dagens skola. Och för att vi ska lyckas med det behöver vi ha rätt personer på plats.
Vill du vara med och skapa en bra skola, där alla kan lära mer?
Vem är du?
Vi är på jakt efter en Service & Release Manager som blir en nyckelperson på vår avdelning Solution Management. I rollen blir du totalansvarig för införandet av våra produkter till kunderna på den svenska marknaden och blir ytterst ansvarig för att tillgodose att hela det svenska bolagets servicenivå uppnås, både vad gäller projektinförande och i det dagliga arbetet. För att trivas i rollen behöver du vara en person som tycker om teknik, samordning och kvalitetsarbete. Du behöver vara målinriktad med förmågan att ansvara för och driva på leveranser i nära kontakt med såväl interna som externa intressenter.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Ansvara för vår efterlevnad av servicenivåer och vara länken mellan kund och utveckling.
• Samordnare mellan IST:s support- och leveransorganisation, externa leverantörer och utvecklingsteam.
• Ansvara för informationsspridning till IST:s kundansvariga.
• Tillhandahålla information till inblandade resurser samt säkerställa att alla parter är involverade för att lösa problem så effektivt som möjligt.
• Ansvara för mjukvarureleaser såväl planerade som servicepack.
• Följa upp hur väl IST efterlever SLA:er utifrån kundavtal.
Kompetens och erfarenhet
Vi tror att du är en serviceinriktad och kommunikativ person som har erfarenhet av arbete i liknande roll. Det är viktigt att du är en strukturerad person som har förmågan att arbeta målinriktat och att involvera personer runt omkring dig. Rollen kräver såväl operativt som strategiskt fokus då du har en central roll och hanterar kvalitetskrav, deadlines och leveranser parallellt med det andra både planerade och oplanerade arbetet. Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL-processer och Jira. Vi ser gärna att du har kunskap om mätning och redovisning av SLA-nivåer.
Välkommen att skicka in din ansökan snarast dock senast 25 november. Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt. Vid frågor vänligen kontakta vår Country HR Manager Mathilda Nilsson på
mathilda.nilsson@ist.com.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2018-11-02ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMathilda Wirenstrand
mathilda.wirenstrand@ist.comFöretagIST
AdressIST
Ingelstadsvägen 9
35234 Växjö (HQ)
KontorsadressIngelstadsvägen 9, Växjö (HQ)
Jobbnummer 4438090
Observera att sista ansökningsdag har passerat.