Service Manager till MS Skåne
Stena Line / Receptionistjobb / Trelleborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Trelleborg,
Vellinge,
Svedala,
Skurup,
Malmö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stena Line i Trelleborg,
Malmö,
Helsingborg,
Halmstad,
Karlskrona eller i
hela Sverige Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, Storbritannien och Baltikum. Antalet anställda uppgår till 5100 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 7 miljoner passagerare, 1.5 miljoner bilar och 2 miljoner fraktenheter. Vi har samlat fem anledningar (länk) till varför du ska välja just Stena Line!
Vi rekryterar nu en ny Service Manager för MS Skåne som trafikerar linjen Trelleborg-Rostock. Tjänsten är en rederianställning vilket innebär att det specifika fartyget, som arbetsplats, kan komma att ändras under anställningen.
Ansvarsområde och uppdrag
Som Service Manager har du det fulla personal- och verksamhetsansvaret för fartyget och rapporterar till Onboard Sales & Service Manager. Du har totalansvar för ombordserviceverksamheten vilket innebär att operativt planera, leda och fördela arbetet i enlighet med uppsatta verksamhetsmål och "best practice". Du arbetar som generalist och har ansvar för vår hotell-, butik- och restaurangverksamhet. Tillsammans med Stena Lines Customer Experience-team arbetar du kontinuerligt med verksamhetsutveckling.
En av Stena Lines värderingar är Omtanke. Detta genomsyrar allt du gör och du förmedlar detta till teamet och uppmuntrar dem att alltid ha omtanke som riktmärke i förhållande till kollegor, kunder, vår miljö och vårt samhälle.
Exempel på förkommande arbetsuppgifter
• Sammakalla och leda ledningsgruppen för Ombordverksamheten för att planera kommande verksamhetsperiod, redovisa samt anlysera föregående månads resultat och kommunicera tagna beslut
• I samarbete med Ship Management leda veckomöte för samtlig ombordpersonal för att informera om kommande verksamhetsvecka, delge information från andra delar av verksamheten, samt redovisa verksamhetens resultat utifrån uppsatta KPI:er
• Tillse att det gemensamma systematiska arbetamiljöarbetet fortgår
• Finnas tillhands för att ge service och svara på frågor från kunder vid ombordstigning och ankomst
• Svara på kundklagomål och besluta om ersättning
• Kalla och genomföra samtal med medarbetare som brustit i sitt åtagande
• Genomföra medarbetarsamtal
• Upprätta handlingsplaner tillsammans med arbetsgrupperna utifrån resultatet från vår medarbetarundersökning
• Hålla den operativa kontakten med verksamhetens leverantörer
• Delta i rehabutredningar och rehabmöten
Vem söker vi?
Du har stor kunskap och intresse för att driva och utveckla verksamheten samt ett välutvecklat affärsmannaskap. Du har god förmåga att inspirera och motivera medarbetare och du kan behålla lugnet och uppträda kontrollerad i en stressfull situation. Du har god förmåga att fatta beslut i enlighet med uppsatta verksamhetsmål och att leda en verksamhet i förändring. Du har även förmåga att skapa och upprätthålla struktur i verksamheten.
Vi vill att du har:
Erfarenhet av arbete i en ledande befattning med personalansvar inom sjöfart- eller servicebranschen. Dessutom har du gedigen arbetslivserfarenhet inom hotell, butik eller restaurang. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en säkerhetsorganisation. Vi ser att du har en gymnasieutbildning, gärna inom hotell och restaurang. Akademisk utbildning inom Service Management eller annan relevant yrkesutbildning är meriterande. Utöver det har du goda språkkunskaper i tal och skrift vad gäller svenska och engelska, tyska är meriterande. God datakunskap och systemvana är en förutsättning, likaså erfarenhet av schemaläggning samt bemanningsplanering.
Publiceringsdatum2017-09-26Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning där provanställning kan komma att tillämpas med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar tarifflönesystem enligt kollektivavtal.
Välkommen med dig ansökan via länken nedan senast 2017-10-08
KontaktHar du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta HR Business Partner, Andreas Carlberg tfn: 0455-36 63 75 eller
andreas.carlberg@stenaline.com. Observera att vi inte tar emot ansökningar via email.
Vi avböjer vänligt men bestämt extern hjälp med denna rekrytering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStena Line
AdressStena Line
Travemündeallén 2
23142 Trelleborg
KontorsadressTravemündeallén 2
Jobbnummer 3718301
Observera att sista ansökningsdag har passerat.