Service Manager - IT Kundansvarig
Acon AB / Datajobb / Lycksele
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Lycksele,
Norsjö,
Malå,
Vindeln,
Bjurholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Acon AB i Lycksele,
Umeå eller i
hela Sverige Har du bred IT kunskap och är en serviceinriktad person som har tummen placerad på rätt ställe?
Acon söker dig som vill utveckla IT-miljön hos företag i miljardklassen. Har du ett affärssinne och en bred förståelse för IT-infrastruktur har du möjlighet att komma in på ett företag som har vind i seglen. Låter det intressant? Läs då vidare, det finns massor av bra saker att berätta.
Vi på Acon jobbar för att ha kul och utvecklas, men vi är också riktigt duktiga på det vi gör. På Acon arbetar människor som är roliga, kompetenta och engagerade. Vi har höga ambitioner att nå den absoluta toppen av IT-leverantörer!
Vi jobbar ständigt för att hitta medarbetarens drivkrafter och har en tydlig strategi för att utveckla medarbetarna både inom tekniken men även som människor. Vi lever för Mästerskap, Mening och Självstyre! Acon ger dig mandat att påverka vad och hur det utföras men vi vill att har förankrat det i alla led!
Detta sammantaget med att vi har roligt och känner kamratskap ger oss mening i våra uppdrag.
Acon har idag 34 anställda på kontor i Lycksele, Umeå och Stockholm. Någonstans i vildmarken ligger vårt datacenter som är ett Europas säkraste.
Vi ser gärna att kvinnor söker tjänsten då vi jobbar för att bli en mer jämställd arbetsplats. Läs mer om oss som företag på vår webbplats -
www.acon.seInformation om tjänsten - Arbetsuppgifter
Som Service Manager är det din uppgift att ta hand om Acons befintliga eller nya kunder, vilket kan vara företag i miljardklassen. Rollen liknar en Key Account roll, där du har stenkoll på kundens läge idag och var de är på väg. Du ingår i ett team med andra Service Managers. Du och Tekniskt ansvarig för kunden är kundteamet och tillsammans sköter ni den primära kontakten med kunden.
Du bevakar att den överenskomna servicenivån ligger rätt och att kunden får rätt IT till maximalt värde - Vi kallar det vardagskoll.
Din kontakt med kunden sker med utsedda kontaktperson och du hjälper kunden att utveckla deras IT på en strategisk nivå.
Din roll innefattar även ett ekonomiskt ansvar där du säkerställer att samarbetet med kunden är lönsamt och att kunden får kännedom och erbjuds Acons lösningar och tjänster. Du förväntas ligga i framkant och ge råd och hitta tekniska lösningar mot kunden.
Ditt ansvar är även att sköta åter, mer och nyförsäljning på kunden genom nya funktioner, tjänster och produkter. Hantering av SLA uppfyllnad eller tvist hamnar också under ditt ansvar.
•
Som en del i Team Acon ska Du vara beredd att på uppdrag av vår service desk kunna åka ut till våra kunder och bistå med felavhjälpning och enklare installation på plats. Service desk kommer att vara ditt stöd vid behov.
Konkret kan dina arbetsuppgifter innebära:
• Regelbundna avstämningar med kund.
• Rådgivning av kunden så att de genom IT får en positiv affärs och teknisk utveckling.
• Vardagskoll - Överblick och koll på att kundens ärenden hanteras enligt överenskommelse internt och mot 3:e part.
• Analysera och ge förslag på tekniska förbättringar hos kund
• Förnya och sälja in nya avtal, tjänster och produkter.
• Sammanställa och rapportera ärenden för kund
• Påvisa inom vilka områden Acon tillför och tillfört värde för kunden.
• Utföra enklare installationer av olika typer av hård och mjukvara hos Acon:s kunder med stöd av Service Desk.
Acon satsar på sina medarbetare och du kommer få internutbildningar och en tydlig Onboarding där du lär känna dina medarbetare och vad de kan hjälpa dig med.
Vi söker dig som:
Har Tekniskt och affärsmässigt intresse, vilket är av största vikt för att skapa förtroende hos kunder samt för att kunna skräddarsy lösningar för kundens verksamhet.
Det är ett krav att du har erfarenhet av att jobbat mot större kunder och haft liknande ansvar sedan tidigare, som att motivera investeringar eller nya tekniker inför beslutsfattare. Det är även meriterande om du har erfarenhet ifrån butiksbranschen då många av Acons kunder är verksamma.
Det är även meriterande om du har kunskaper inom ITIL, ISO 20000 eller ISO 27000. Det är en bonus om du har ett eget etablerat nätverk från IT-marknaden mot butikskedjor eller små-/medelstora företag som behöver en outsourcad IT-avdelning. Vi vill växa!
Vi ser att du är engagerad och har en stor egen motor och hög självständighet. Vi söker dig som är tydlig, stabil och noggrann.
Vi vill att du drivs av att se förbättringar i ditt vardagsarbete.
Du är bra på att samarbeta, är flexibel, stresstålig och har förmågan att se helhetsperspektiv. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.
Du delar Acons kärnvärden: Ärlighet, Engagemang, Kvalitet och Ansvar.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, liksom B-körkort.
Vi tror på att leverera över kundens förväntan i alla lägen - Lova mindre och leverera mer.
Acon har idag 34 anställda på kontor i Lycksele, Umeå och Stockholm. Någonstans i vildmarken ligger vårt datacenter som är ett Europas säkraste.
Se mer på vår hemsida:
www.acon.seVaraktighet, arbetstid
Anställningsform: Förtroendetid, Acon tillämpar normalt provanställning. Lön: Individuell lönesättning Tillträde: Enligt överenskommelse. Plats: Vi ser helst att denna tjänst är placerad i Stockholm men Umeå eller Lycksele är inte uteslutet.
Publiceringsdatum2017-12-12ErsättningIndividuell lönesättning
Vi har olika förmåner för våra anställda. Bland annat en mycket bra försäkring som ger förebyggande vård och snabba insatser vid ohälsa.
Mer kring våra förmåner tas vid intervju.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-05
Ange följande referens när du ansöker: Service Manager
KontaktAnders Kyrk
anders.kyrk@acon.se 0950-277 18
FöretagACON AB
AdressACON AB
Norra Torggatan 12
92131 LYCKSELE
KontorsadressNorra Torggatan 12
Jobbnummer 3851000
Observera att sista ansökningsdag har passerat.