Service Desk Manager
Fujitsu Services AB Fujitsu Services AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fujitsu Services AB Fujitsu Services AB i Stockholm,
Lidingö,
Gävle,
Skövde,
Sundsvall eller i
hela Sverige Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har 1 000 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter.
Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med drygt 186 000 anställda globalt i 70 länder och huvudkontor i Tokyo, Japan.
Brinner du för att jobba med service och support? Har du erfarenhet av att leda och utveckla supportfunktioner?
Fujitsu söker Service Desk Manager till vår Service Desk på Lidingö
Vår Service Desk på Lidingö levererar IT-support till ett flertal kunder och hanterar mer än 9000 ärenden per månad. Huvudsakliga arbetsuppgifter i Service Desk är hantering av inkommande beställningar och problemlösning för användare hos våra kunder. Supporten bedrivs på olika språk, så som svenska, engelska, tyska och finska. Service Desken består i dag av ett team om ca 25 personer och är verksam mellan 06.00 och 22.00.
Vi söker nu en chef med placering på Lidingö i Stockholm. Som Service Desk Manager har du resultat och personalansvar. Du ansvarar för den dagliga leveransen och ser till att vi levererar enligt överenskomna service nivåer. Självklart ser du till att teamet som helhet fungerar och utvecklas.
Vi förutsätter att du har tidigare erfarenheter av att leda supportfunktioner och kan påvisa framgångar inom området. Din förmåga att leda och entusiasmera personal måste vara på topp då vi tror att motiverade medarbetare och en bra team känsla leder till framgång.
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av att leda personal
• Erfarenhet från IT support området
• Vana att jobba med processer och rutiner, kunskaper om ITIL är en fördel
• Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
För mer information är du välkommen att kontakta Terje Hatt, chef Customer Services 070-7937531 eller Lena Blomberg, Service Desk manager 070-7937006.
Välkommen in med din ansökan så snart som möjligt.
Publiceringsdatum2010-07-01Arbetstider och omfattningHeltid/tillsvidare
ErsättningMånadslön enligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-08-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktÅsa Widelund
FöretagFujitsu Services AB Fujitsu Services AB
AdressFujitsu Services AB Fujitsu Services AB
Box 40
16493 Kista
Jobbnummer 687475
Observera att sista ansökningsdag har passerat.