Service Desk Analyst till AddPro

AddPro AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AddPro AB i Stockholm, Göteborg, Kristianstad, Helsingborg, Malmö eller i hela Sverige

Som en del av AddPros Service Desk team agerar du i den här rollen som konsult ute hos en av våra kunder i norra Stockholm. Du supporterar i enklare IT relaterade ärenden, hanterar administrativa uppgiver och levererar enastående service. Du blir en del av ett team på 4-5 medarbetare och en teamlead från AddPro som tillsammans supporterar samma kund. Just den här tjänsten har start omgående och sträcker sig till årsskiftet med god chans till förlängning. För rätt person finns också möjlighet till fortsatt anställning i vårt interna Service Desk team på AddPro i Alviks strand.

Kundens kontor ligger i fräscha lokaler i norra Stockholm med många fördelar såsom tillgång till eget gym och globala arbetsmiljöer. Den här rollen passar dig som har ett intresse för tekniken och gillar ordning och reda i administrationen. Du kommer supportera kundens olika avdelningar och kortfattat skulle tre dagar kunna se ut såhär:

Igår började du veckan med dagens första kopp kaffe. Du uppskattar att ha mycket att göra under arbetsdagen, men föredrar att komma till jobbet i god tid innan start för att delvis avnjuta kaffet i lugn och ro men framförallt att med goda marginaler starta upp dator och systemen du kommer använda under dagen. Första uppgiften blir att kolla mailkorgen, har något brådskande kommit in under helgen? Därefter sätter du en priolista för dagen och dokumenterar noggrant uppgifterna och dess planering. Rollen ställer höga krav på noggrannhet och även om du (oftast) håller det mesta i minnet vet du att dokumentation är nyckeln till framgång i den här rollen. Du hinner med dagens priolista med god marginal och avslutar med att ge några nyanställda behörigheter till olika system. Innan du går hem för dagen förbereder du och kollegorna även för morgondagens säljkonferens, kontrollerar projektorer och mickar innan ni nöjt lämnar kontoret.

Idag står mest rutinmässiga uppgifter på agendan men pga säljkonferensen med en del gäster på kontoret är du också förberedd att rycka in om tekniken skulle strula. Under lunchen passar du på att träna ett kort pass på kontorets gym, du uppskattar möjligheten att få det avklarat innan arbetsdagens slut, dessutom blir ju lunchen väldigt mycket godare efter ett svettigt konditionspass.

Efter lunch fortsätter du med er interna databashantering och hjälper kollegorna att lägga in ett par kundorders innan dagen är över.

Imorgon vet du med dig att du kommer få glädje av dina tidigare erfarenheter som receptionist på ett större bolag. Kunden har ett stort antal nyanställda på väg in och du ska se till att datorer och annan teknik är redo för deras första dag. Du lägger beställningar för både teknik och system och ser till att allt skickas till rätt destination och med rätt behörigheter. För kundens räkning spelar detta stor roll, för att nya medarbetare ska ha tillgång till bästa möjliga onboarding från start.

Våra förutfattade meningar om dig

Du har en grundläggande IT-kompetens som framförallt baseras på ditt intresse för tekniken. Du drivs av att hjälpa till och göra skillnad i kundernas vardag genom god kommunikation och problemlösningsförmåga och vet vikten av god administration. Som medarbetare är du hjälpsam, ansvarstagande och vet vikten av att ge god service till våra kunder.

The AddPro Way

AddPro stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss lever vi "The AddPro Way" och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls!

AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2020! :D

Är du vår nya kollega?

Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då rekryterare Amanda Lundvall, amanda.lundvall@addpro.se eller skriv din fråga i chatten här bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas såklart konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2021-08-22 men start är omgående (eller så snart du kan) och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart som möjligt.

Sökord: Service Desk / Konsult / IT / IT-support / Administration / AddPro / Stockholm /

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2021-07-19

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AddPro AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AddPro AB (org.nr 556990-8485), http://www.addpro.se/

Arbetsplats
AddPro

Jobbnummer
5867568

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AddPro AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AddPro AB: