Service desk Agent
Danda AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Danda AB i Göteborg,
Borås,
Lysekil,
Varberg,
Falkenberg eller i
hela Sverige Vi söker nu för kunds räkning en Service Desk Agent till uppdrag i Göteborg. Din främsta uppgift i kunds Service Desk kommer vara att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Vidare kommer du att supportera och stötta användare med felsökning av mjuk- och hårdvara, främst via telefon och TeamViewer, men också på plats i deras Visitor Center.
Vi ser att du har god erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringssystem, support av Officeapplikationer (O365), Windows 7/10, Outlook, nätverksrelaterade problem, TCP/IP samt administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory.
Som person söker vi dig som är ansvarstagande, noggrann, gillar att arbeta i teamkonstellation, gillar felsökning. Vidare är det viktigt att du verkligen vill arbeta i en ServiceDesk.
Exempelvis kommer dina arbetsuppgifter inkludera:
• Felsökning och installation, främst i Windows miljö
• Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara
• Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem
Publiceringsdatum2023-11-16Kvalifikationer• Minst 2 års erfarenhet av teknisk support/helpdesk eller minst 1 års erfarenhet och någon typ av IT-utbildning
• Goda datorkunskaper och ett starkt intresse för IT
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande
• PowerShell (scripts)
• Ett intresse för Problem Management
• Kunskap om IP-telefoni (Cisco)
Plats: Göteborg
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Danda AB (org.nr 559069-2249)
Arbetsplats Danda
Jobbnummer 8267132
Observera att sista ansökningsdag har passerat.