Service delivery coordinator
Qd Sverige AB / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Qd Sverige AB i Uppsala,
Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Vad vi erbjuder:
Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.
På QD kallar vi det "101% för dig", både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.
QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.
Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till
hr@qd.seVi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.
På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.
Är du vår nästa Service Delivery Coordinator? Nu söker vi dig som gillar att vara spindeln i nätet och bygga broar mellan teknik och kund för att ge service i världsklass.
Om rollen:
I rollen som Service Delivery Coordinator kommer du att ingå i Service Delivery och har till uppgift att följa kunden i QD's leveransorganisation.
Som Service Delivery Coordinator på QD kommer du agera Teamleader för ett antal tekniker och tillsammans med teamet arbeta med ett antal specifika kunder. Du agerar också länken mellan övriga grupper i och utanför leveransorganisationen.
Din uppgift är att skapa dig en bild av kundens behov utifrån verksamhetsperspektivet och därmed kunna prioritera och koordinera kundens uppdrag till rätt tekniker i rätt tid. Du brinner för att leverera kvalitet samt att driva kundens IT, och därmed verksamhet, framåt.
Ansvarsområden:
• Lyfta leveransen och kunden till nästa nivå
• Säkerställa att vi förstår och möter våra kunders verksamhets- och IT-behov
•
• Säkerställa att (rätt) arbeten utförs i rätt tid
• Identifiera förbättringsförslag och nya projekt
• Agera Teamleader för de tekniker som ingår i teamet
• Efterlevnad av ITIL-processer
Profil:
Din utmärkta kommunikationsförmåga gör att du kan kommunicera effektivt på alla nivåer i organisationen, du är ansvarstagande, förtroendeingivande och besitter förmågan att prioritera och driva igenom förändringar.
Du besitter ett tydligt kund- och verksamhetsperspektiv och har högt leveransfokus samt goda ledaregenskaper.
Vi ser också att du besitter en god teknisk kompetens för denna roll och har flera års erfarenhet inom IT.
Om QD:
Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!
För oss på QD är det viktigt med flexibilitet och därför arbetar vi utefter en hybridarbetsplats vilket innebär minst 50% på kontoret och 50% på distans.
Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss.
Känner du att det här är rätt roll för dig? Då hoppas vi att du ansöker till rollen som Service Delivery Coordinator hos oss.
Vi ser fram emot just din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2022-04-20ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagQD Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare QD Sverige AB (org.nr 556362-5986)
Arbetsplats QD
Jobbnummer 6557167
Observera att sista ansökningsdag har passerat.