Service Account Manager

TDC Sverige AB / Säljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TDC Sverige AB i Sollentuna, Stockholm, Norrköping, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

Beskrivning av tjänsten

Som Service Account Manager kommer du att vara kontaktperson mellan företaget och dess kunder, avseende hanteringen av avtalsmässiga och operationella krav. Som en del av den operationella verksamheten kommer du att säkerställa att avtalade tjänster tillhandahålls med hög servicegrad och att relationen till kunderna stärks.

Du kommer exempelvis att arbeta med:

• Relationship Management, såsom att: - avrapportera leveranser och nyckeltal till befintliga kunder - utveckla och förvalta kundrelationer samt hantera eskaleringar från företagets kunder.
• Performance Management, såsom att: - säkerställa att SLA (Service Level Agreement)-rapporter vidareutvecklas, levereras och kontrolleras - uppmärksamma då avtalade servicenivåer inte nås och då i samarbete med verksamheten - skapa och kommunicera en handlingsplan både internt och externt - hantera motstridiga affärskrav från kunder.
• Change Management, såsom att: - upprätta en formell modell för styrning av leverans av tjänster och arbeta för och framställa kundrelaterade förändrings- och förbättringsförslag - utarbeta rekommendationer för kontinuerlig förbättring av tjänsterutiner, servicenivåer, standarder och policys - utveckla lösningar avseende nya tjänstebehov för befintliga kunder.

Publiceringsdatum
2015-11-04

Kvalifikationer
Du har en universitetsexamen inom administration, it, management, finans eller annan likvärdig utbildning samt flerårig erfarenhet från en mellan eller senior befattning med ansvar för kommersiella beslut. Vi ser gärna att du har arbetat inom IT och att du har erfarenhet av att hantera relationer och outsourcingavtal för kunder i ett större sammanhang. Det är viktigt att du har budgetförståelse samt kunskaper inom finansiell analys med gott siffersinne och förmåga att presentera siffror för olika intressenter. Som person är du strukturerad, positiv och proaktiv samt en resultatinriktad problemlösare. Du har god förmåga att upprätthålla relationer med kunder på alla nivåer och du är dessutom bra på att kommunicera och fatta beslut.

Du kan leva upp till våra ledord; Värdeskapande, Engagerade och Trovärdiga som genomsyrar allt vi gör och leder till att våra kunder ges möjlighet till en problemfri IT- och kommunikationslösning i sin vardag.

Placeringsort:

Malmö eller Stockholm

För mer information är du välkommen att kontakta Mattias Malmberg.

Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt!

Facklig kontaktperson:
Unionen Christer Svedberg, telefon: 08 519 81248
SEKO Lars-Ove Hedman, telefon: 0708-241029.
Akademikerna William R McBay, telefon: 073-3153002.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-04
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lovisa Nordquist, HR Business Partner lovisa.nordquist@tdc.se
Mattias Malmberg, Manager mattias.malmberg@tdc.se

Företag
TDC Sverige AB

Adress
TDC Sverige AB
Norra Malmvägen 143
19162 Sollentuna

Kontorsadress
Norra Malmvägen 143

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2512575

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TDC Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TDC Sverige AB: