Serverspecialist
Ticket Affärsresor AB / Supportteknikerjobb / Solna
2007-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serverspecialist" (publicerad 2008-01-15) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ticket Affärsresor AB i Solna,
Sandviken,
Göteborg eller i
hela Sverige Ticket Affärsresor söker en..
• . Serverspecialist på Microsoft plattformen inom affärsområdet Client Services.
Du kommer att arbeta på vår IT-support och din placering kommer att vara på huvudkontoret i Solna med alla våra regioner som arbetsfält.
Arbetet innebär att tillsammans med övriga engagerade kollegor bidra till att utveckla och förvalta vår interna IT miljö.
Som serverspecialist kommer du att ansvara för att företagets teknik alltid ligger i framkant och bidra med din specialistkompetens i både interna och externa projekt.
Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av installation, drift och underhåll av servrar samt support mot våra användare.
En viktig del i arbetet är att identifiera och minimera problem innan de uppstår samt även analysera och dokumentera incidenter som inträffar.
Du har minst fem års relevant arbetslivserfarenhet inom data, system och nätverk och har goda kunskaper inom;
• SQL Databas
• Veritas backup
• Citrix Metaframe
• Active Directory
• TCP/IP och nätverk
• Exchange Server
Vi ser det som meriterande att du har arbetet med avancerade Citrixlösningar och SQL databaser.
Du utför ditt arbete med stor noggrannhet och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt kunskap i att dokumentera och skriva anvisningar.
Att hjälpa andra ser du som en självklarhet och för att trivas med arbetet är du målinriktad, handlingskraftig samt att du kan arbeta självständigt.
Ditt engagemang, din personlighet och förmåga att kommunicera och samarbeta är viktiga egenskaper för oss.
Känner du igen dig i detta ser vi gärna att du söker denna tjänst!
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta:
Lotta Svennbeck, Director - Client Services, tfn 08-585 747 06 alt.
lotta.svennbeck@ticket.seTyvärr har vi inte någon möjlighet att behandla ansökningar som inte uppfyller ovan kriterier.
Ticket Affärsresor (fd. MZ Travel) ingår sedan i december 2006 i resekoncernen Ticket Travel Group. Ticket är den största privat- och affärsresebyrån i Sverige och har även verksamhet för privatresor i Norge. Företagets mål är att bli den ledande reseaktören i Norden. Försäljningen i Norden sker från ca 90 butiker/kontor, via telefon och internet. Tickets försäljning uppgår till ca 4,2 miljarder SEK på årsbasis och koncernen har ca 440 årsanställda.
Publiceringsdatum2007-12-19Anställningstyp/arbetstiderHeltid, Provanställning tillämpas
ErsättningEnligt avtal
KontaktLotta Svennbeck, 08-585 747 06,
lotta.svennbeck@ticket.se , Director - Client Services
Så ansöker duUrval sker löpande varför vi gärna ser att du lämnar din ansökan snarast.
Sista ansökningsdag 2008-01-08
Ange följande referens när du ansöker: Serverspecialist
Vi tar emot ansökan via epost:
framtiden@ticket.seFöretagTicket Affärsresor AB
SVETSARVÄGEN 10
17141 SOLNA
Telefonnummer: 08-58574700
Faxnummer: 08-58574799
Mer information på
http://www.ticketaffarsresor.seKontorsadressSVETSARVÄGEN 10
SOLNA
Jobbnummer 80962
Observera att sista ansökningsdag har passerat.