Senior supporttekniker till intern helpdeskfunktion
Hays AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hays AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Nu söker vi på Hays en IT-supporttekniker med bred och mångårig erfarenhet av att hantera IT-incidenter samt ge teknisk support av varierande slag. Denna annons avser ett långsiktigt konsultuppdrag hos en av våra kunder som är verksam inom Insurance Fintech i Stockholm.
För att lyckas i rollen ser vi att du har flera års erfarenhet av Microsoft infrastruktur, Active Directory, ServiceNow och Microsoft 365.
Om uppdraget
I rollen som IT- Support Tekniker är du behjälplig för vår kunds interna användare med olika IT-relaterade ärenden både on-site, via telefon, mail, chatt samt fjärrstyrning. Du kommer att arbeta brett inom IT och användarstöd med frågor som avser allt från behörighetstilldelning, AD, VDI, att logga in i servrar med mera. Du hanterar inkommande IT-incidenter, beställningar och genomför teknisk support i IT-systemen. Du löser ärenden på ett strukturerat sätt, utför initial felsökning och analys för att lösa problemet självständigt eller gör bedömning om att eskalera ärendet vidare.
Du kommer att arbeta med verktyg som Microsoft Active Directory, Office 365, nätverksteknik, och ärendehanteringssystem.
Som Hays-konsult bidrar du till våra kunders verksamhetsmål, du är en uppskattad och värdefull del av vår kunds servicedeskfunktion.
På Hays kommer du få en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och som kan hjälpa dig att vidareutvecklas inom ditt kompetensområde. Vi hjälper dig att hitta de projekten som du verkligen brinner för.
Kvalifikationer
Vi söker dig som genuint tycker om att hjälpa människor med IT-relaterade frågor och är mån om att leverera service på hög nivå. Du är pedagogisk, har god analytisk förmåga och förståelse för problemlösning.
Önskad erfarenhet och kunskap
Du har stort intresse för IT samt en bredd i dina tekniska kunskaper. För att lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du har kompetens inom följande:
* Yrkeserfarenhet som supporttekniker i Helpdesk/Servicedesk och/eller first line samt second Line supportärenden via telefon, mail och chatt.
* Vana av att hjälpa människor med IT-relaterade frågor.
* Active Directory on premises, Microsoft 365, Microsoft Intune.
* Vana av arbete i ärendehanteringssystem.
* Kunskaper inom nätverksfelsökning, VPN, mm.
* God kommunikativ förmåga på Svenska och Engelska är ett krav
I övrigt är du en innovativ, kreativ, problemlösningsfokuserad och flexibel teamplayer med ett stort intresse för teknik och vilja att bidra till våra kunder och användares upplevelse.
Ansökan
Ansök genom att skicka in ditt cv via länken på sidan så snart som möjligt.
Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Axel Camilo Stark,
axel.stark@hays.com,
tel. 070 450 60 18.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
Publiceringsdatum2022-10-04ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-11
FöretagHays AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "900172".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hays AB (org.nr 556640-6103)
Ansökan E-post:
Hays.35445.3101@haysse.aplitrak.com Arbetsplats Hays
Kontakt Axel Camilo-Stark
matus@hays.pl 0858804300 Jobbnummer 7042789
Observera att sista ansökningsdag har passerat.