Senior redovisningsekonom
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm,
Huddinge,
Sollentuna,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Du sköter den löpande bokföringen, gör kvalitativa avstämningar samt månads- och årsbokslut med årsredovisning och inkomstdeklarationer. Du har även gedigna kunskaper inom löneområdet. I rollen som senior redovisningsekonom ansvarar du självständigt för att tidsramar och planer hålls, samt kvalitetssäkrar rapporter innan dessa skickas till kund. Du engagerar dig i försäljningsprocessen med befintliga och nya kunder som i interna projekt.
Vi ser gärna att du har en ekonomisk högskoleutbildning, alternativt dokumenterad flerårig yrkeserfarenhet som redovisningsekonom. Du har arbetslivserfarenhet från redovisnings- eller revisionsbyrå, eller som ekonomi- eller redovisningsansvarig som styrker dina kunskaper inom redovisningsområdet. Avdelningen Redovisningstjänster kommunicerar till största delen på tyska vilket förutsätter att du behärskar tyska såväl skriftligt som muntligt.
Som ansvarstagande person är du positiv, strukturerad, drivande och tycker om att kommunicera och har lätt att förmedla dina kunskaper till medarbetare och kunder. Ditt arbetssätt är affärsmässigt och präglas av en hög servicenivå.
MSO, med Excel i fokus, behärskar du med flyt. Du har intresse för koncernredovisning. Det är meriterande om du har erfarenhet av olika ekonomisystem, i synnerhet Fortnox, Hogia, Visma, Microsoft Dynamics och SAP. Är du medlem i branschförbundet SRF är det starkt meriterande.
Som arbetsgivare satsar Tysk-Svenska Handelskammaren aktivt på moderna administrativa rutiner samt stödjande effektiva system och processer. Vi vill bidra till att unga får in en fot i arbetslivet och erbjuder omfattande praktikmöjligheter för ungdomar. Arbetsplatsen är belägen på Valhallavägen i Stockholm i ljusa och moderna lokaler. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla.
På handelskammaren värnar vi om balans mellan arbetsliv och privatliv vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande med fördelaktiga villkor.
Du kommer att få arbeta i en spännande företagskultur med inslag från både Tyskland och Sverige.
Publiceringsdatum2017-01-24Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFranziska Anderson
franziska.anderson@handelskammer.se 086651853
FöretagTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
AdressTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM
KontorsadressValhallavägen 185
Jobbnummer 3280119
Observera att sista ansökningsdag har passerat.