Senior Projektledare
Transdev Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transdev Sverige AB i Stockholm,
Täby,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Sigtuna eller i
hela Sverige Vill du arbeta på ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter, där hållbarhet har ett stort fokus? Transdev är ett internationellt bolag som strävar efter att ligga i framkant vad gäller den senaste tekniken och metodiken. Inom Transdev Sverige AB ryms även andra varumärken såsom Snälltåget, Bussakuten, Styrsöbolaget och Blidösundsbolaget.
På Transdev arbetar vi med hållbar utveckling som ska tillfredsställa dagens behov utan att äventyra kommande generationers möjligheter till att tillfredsställa sina behov. Detta bygger på tre aspekter; lönsamhet, miljö och med att integrera sociala aspekter som ska finnas med som en naturlig del i vår verksamhet.
Transdev är ett bolag som satsar på sin personal och det finns goda möjligheter att på sikt växa inom bolaget, både nationellt och internationellt.
Transdev Sverige med närmare 6 000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (
https://www.transdev.com/en/) och globalt är vi drygt 80 000 medarbetare. Transdev driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 18 länder. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion.
Tjänsten och arbetsuppgifterna:
Som Senior Projektledare hos Transdev kommer du framför allt att ansvara för lite större och ofta även komplicerade projekt. Du kommer agera ägare och/eller processledare för projekt, processer och verktyg samt projektstyrning. Du jobbar i hela processen från att starta, genomföra och avsluta projekt. En annan viktig del i arbetet är att synliggöra projektportföljen internt för samtliga medarbetare inom Transdev för att skapa medvetenhet vilka initiativ, projekt och satsningar som är aktuella. Bland olika projekt ingår även våra uppstartsprojekt, vilket innebär att du samordnar, leder och utvecklar arbetet med att starta upp nya trafikavtal. Dessa projekt är omfattande och innehar en stor komplexitet då det innebär allt från att köpa in fordon till att få driftsorganisation på plats. Du tillser att projekten blir resurssatta med både interna såväl som externa resurser. Då du blir en del av vår Affärsutveckling kan du även komma att arbeta i våra anbudsprojekt där du praktiskt kan stödja våra anbudsprojektledare, till att leda och samordna egna anbud
Vem är du?
Då våra projekt är av hög komplexitet ställs det krav på att du är en person som har vilja och drivkraft att prestera. Du arbetar systematisk och är noggrann, metodisk och strukturerad. Du har en analytisk förmåga och är eftertänksam och låter ditt beslutsfattande bygga på fakta och analys. Vidare bör du ha en stark tro till din egen förmåga och beslutsamhet att lägga fram och förankra de lösningsförslag som tas fram i projekten samt att du är van att hålla i presentationer för beslutsfattare.
För rollen som Projektledare är det viktigt att du har förmåga att bygga relationer med både interna och externa parter och du har förmåga att motivera, vägleda och coacha kollegor och projektteam genom projekt med tydliga deadlines.
Vi tror att du har:
• högskoleutbildning inom ekonomi/juridik/teknik eller motsvarande erfarenhet förvärvat genom arbetslivserfarenhet
• erfarenhet att leda komplexa projekt och är du certifierad och har erfarenhet att arbeta med projektmodeller som till exempel PPS ser vi det som meriterande
• minst 5 års erfarenhet av arbete i större komplexa projekt
• förmåga att genomföra tydliga och representativa presentationer för lednings-/styrgrupper i ord och bild
• en mycket god förmåga att uttrycka dig både i svenska och engelska i både tal och skrift
• erfarenhet att driva förbättringsarbete
• förmåga att konkretisera målbild till projektkrav inför projekt
Vi välkomnar sökande från olika branscher och ser gärna att du kommer från en verksamhet med hög mognad i att driva komplexa projektledning.
Du rapporterar till Anbudschefen och du har din placering på Transdevs huvudkontor i Bromma, vår verksamhet drivs dock på ett stort antal platser inom hela Sverige och visst resande kan ingå i arbetet.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar "Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel", styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.
Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett generöst förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag samt har ledigt halvdag innan röd dag. Vi anordnar jul- och sommarfester, subventionerad massage, fri parkering vid kontoret samt flera andra trivselaktiviteter.
Hos Transdev erbjuds du en hybrid arbetsplats, vilket innebär att du kan fördela din arbetstid att arbeta på kontoret med att arbeta på distans.
Mer om tjänsten och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Transdev vill tillvarata de kvaliteter som mångfald skapar och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Har Du frågor är du välkommen att kontakta HR rekryteringskonsult Sabina Sjögren,
sabina.sjogren@transdev.se Tel 076 131 44 58
Sista ansökningsdag är 7 december. Då vi sköter processen löpande kan det innebära att vi tillsätter rollen innan sista ansökningsdag har löpt ut, så sök redan i dag!
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-11-17ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransdev Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Transdev Sverige AB (org.nr 556042-4391),
https://www.transdev.se/ Arbetsplats Transdev
Jobbnummer 7180617
Observera att sista ansökningsdag har passerat.