Senior Paid Social Specialist
Hgrec AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2020-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Senior Paid Social Specialist" (publicerad 2020-11-26) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hgrec AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Sollentuna eller i
hela Sverige Nu får du chansen att vara på en byrå som gör allt för att skapa tillväxt för den givna kunden. Är du en affärsinriktad paid socialist som brinner för sociala medier och digitala affärer? Drivs du av kundkontakt? Har du ett growth mindset och en hacker mentalitet? Då kan vi ha den perfekta tjänsten!
Publiceringsdatum2020-11-17Om tjänstenFör kunds räkning söker vi en Senior Paid Social Specialist till framgångsrikt tillväxtbyrå. I rollen jobbar du i en bred roll för att säkerställa att paid social (Facebook, Instagram, Snapchat m.fl) bidrar till en så stor del av kundernas framgång som möjligt. Du identifierar och exekverar på kreativa och datadrivna möjligheter i paid social och utvecklar i nära samarbete med de andra talangerna i ditt team allt från uppsättning av kampanjer och funnels till löpande analys och optimering. Målet - att levererar den i särklass högsta nivån av paid social i branschen.
Som senior specialist tar du i kunduppdragen ofta rollen som strateg med ansvar för leveransen där du både jobbar självständigt och i nära samarbete med ditt team i det taktiska. Du kommer lära dig vår kunds egenutvecklade ramverk för digital tillväxt, modellen för kundköpresan, samt processen för content mapping för att vara med och bygga upp den bästa paid social funktionen i Norden.
Du kommer få chans att arbeta med "tillväxtresor" där du hittar mycket stora välkända företag, små spännande start-ups och viktiga företag inom välgörenhet. Alla företag har en primär sak gemensamt - ambitionen att bli och göra bättre. Ambition är nämligen något som alltid krävs av kunderna. Utan ambition kan ingen lyckas och då vår kund är ett resultatdrivet team består värdegrunden i att alltid tacka nej till förutbestämda misslyckanden.
Om dig
Vi tror att du är en person som mår som allra bäst du när du ser resultat av ditt arbete och när du får förutsättningarna att få utlopp för ditt driv. Det gör att du gärna grottar ner dig för att verkligen förstå saker på djupet. Du vill hela tiden utvecklas och lära dig ännu mer om ditt område tillsammans med ett team som är bäst på det de levererar. Du har ett growth mindset och en hacker mentalitet vilket gör att du drivs av att skapa resultat och alltid sträva mot att göra det lite bättre.
Vi letar efter dig som går igång på analys med ett brinnande intresse för digital media, en fallenhet för siffror och analys samt en förmåga att kunna se möjligheter när andra ser problem. Vi tror du drivs av att hela tiden bli bättre och ser till detaljerna för att ständigt maxa kampanjer och ha ett öga för innehåll som skapar starkt engagemang. Vi letar efter dig med höga ambitioner som vill bli bäst på sociala medier och som redan kommit en bit på vägen.
Som evig student är du - oavsett mängd erfarenhet - omåttligt nyfiken, kunskapstörstig och sökande efter en bättre version av det du gör. Problem är för dig bara utmaningar som för stunden saknar lösning - inget som hindrar dig från att komma framåt. Förmodligen jobbar du i en liknande roll eller på kundsidan med tidigare erfarenhet från byrå. Oavsett är du sannolikt ostimulerad och känner att du kan och vill mer. Du vill inte längre vara "bäst i rummet".
Kunskap och erfarenhet
För den här rollen söker vi en person som har haft ett antal år på sig att samla erfarenheter och vi tror att du har ungefär följande kunskaper idag;
Gymnasial utbildning
Minst 2 års erfarenhet som social specialist på byrå och/eller in-house
Goda kunskaper i Google Sheets/Excel
Grundläggande förståelse i kundlivscykler / CDJ
Grundläggande förståelse kring attribueringsmodeller
Bevisade resultat från tidigare arbetsplats(er)/projekt
Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring, erfarenhet av Smartly och Google Analytics samt haft direkt kundkontakt och/eller ansvarat för egna kunder. Vi ser det som en självklarhet att du är flytande verbalt och skriftligt i svenska och engelska.
Om vår kund
Vår kund är en tillväxtbyrå som grundades 2013. Sedan start har de anlitats av över 500 företag på 3 kontinenter, flertalet gånger korats till Sveriges 0,02% snabbast växande företag och vuxit till att bli en av snabbast växande byråerna i hela Europa - utan en enda säljare, och enbart på rekommendationer från nöjda kunder. Deras tjänster utvecklas utifrån frågan - vad får företag att växa? Svaret är ett kunnigt team, en innovativ produkt/tjänst, en genomtänkt strategi, kundfokuserad marknadsföring och bra användning av teknologi. Kunden jobbar mindre som en byrå och mer som en tillväxtpartner som hjälper sina kunder att hålla ihop helheten och förmedlar goda råd.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader. Stämmer detta in på dig? Tveka inte att skicka in en ansökan snarast, då tjänsten ska tillsättas relativt omgående sker intervjuer löpande. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta Frida Månsson på
frida.mansson@happygroup.se.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressHGRec AB
Holländargatan 29
11359 Stockholm
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Social Paid Specialist".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare HGRec AB (org.nr 559151-9458)
Holländargatan 29 (
visa karta)
113 59 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
frida.mansson@happygroup.se Jobbnummer 5449008
Observera att sista ansökningsdag har passerat.