Sektionschef, Luleå
Skatteverket / Hälsoskyddsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla hälsoskyddsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Luleå,
Haparanda,
Skellefteå,
Gällivare,
Lycksele eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som sektionschef vid skattesektion 2 innebär att du har ansvar för medarbetarna och den verksamhet som sektionen bedriver. Medarbetaransvaret innefattar att du för en aktiv dialog med varje medarbetare om planering och uppföljning av verksamheten samt om kompetensutveckling och lönesättning. Du bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar till samarbete och kreativitet samt ansvarar för att medarbetarna har den kompetens som verksamheten kräver. Som sektionschef är du tydlig i din roll som arbetsgivare. Du är delaktig i och driver Skatteverkets långsiktiga förändringsarbete samt företräder Skatteverket internt och externt. Du ingår i kontorets ledningsgrupp och har tillsammans med övriga chefer ett helhetsansvar för kontorets verksamhet.
Skattekontoret i Luleå är organiserat i sju sektioner, sex i Luleå och en i Haparanda. Skattesektion 2 har 19 medarbetare och arbetar huvudsakligen med årlig beskattning av företag.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi eller juridik alternativt flera års erfarenhet av kvalificerat arbete inom Skatteverket
• har förmåga att leda och fatta beslut
• är resultat- och målinriktad
• har förmåga att stödja och samverka
• har god kommunikationsförmåga
• är stabil och trygg
• är utvecklingsorienterad och nytänkande.
Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap, samordning eller projektledning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av kvalificerat arbete inom beskattningsverksamhet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningen är tillsvidare, men förordnandet som chef är tidsbegränsat.
Välkommen med din ansökan till oss!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-04-04ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDan Axelsson, kontorschef 010-573 88 46
Mirjana Daneskär, hr-konsult 010-572 38 15
Thomas Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-573 87 83
Simon Nordström, facklig kontaktperson ST 010-573 88 32
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skatteverket
Personalenheten
Korta gatan 10
17194 Solna
KontorsadressSkatteverket
Personalenheten
Korta gatan 10
Jobbnummer 3418269
Observera att sista ansökningsdag har passerat.