Sektionschef för arkiv och registratur

Linnéuniversitetet / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linnéuniversitetet i Kalmar, Nybro, Uppvidinge, Växjö, Västervik eller i hela Sverige

Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat - och du är inbjuden.

Change starts here!

Universitetsledningens kansli främsta uppdrag är att vara ett strategiskt och beredande stöd till Linnéuniversitetets ledningsprocesser. I avdelningens uppdrag ingår bland annat att utifrån universitetets mål och vision samordna arbetet med verksamhetsplanering och uppföljning, verksamhetsutveckling, upprätthållande och kvalitetssäkring av myndighetsutövning, vilket inkluderar interna regelverk och beslutsstruktur samt relevant juridik. I uppdraget ingår även utredningar, ärendehandläggning och universitetsövergripande samordning inom en rad områden såsom utbildnings- och forskningsfrågor, lika villkor och hållbarhet. Inom avdelningen finns 30 anställda med placering både i Kalmar och Växjö. Avdelningen leds av en planeringschef.

Avdelningen står inför en omorganisation där vi söker en sektionschef för en nybildad sektion för arkiv och registratur. Sektionen har det övergripande ansvaret för universitetets arkiv och registratur och utgör ett stöd inom myndigheten att hantering personuppgifter sker i enlighet med Dataskyddsförordningen. Sektionen har även ansvar att ge stöd till medarbetare gällande myndighetsutövning och frågeställningar som berör förvaltningsrätt, högskolerätt och tillämpning av rättsregler samt myndighetens styr- och regeldokument.

Arbetsuppgifter
Som sektionschef är du underställd planeringschefen och har ansvar för sektionens personal, arbetsmiljö, verksamhet och dess utveckling. I dina arbetsuppgifter ingår att planera, genomföra och följa upp den egna verksamheten. I samråd med planeringschefen leder du verksamheten i strategisk mening för att kunna erbjuda ett än mer kvalificerat och anpassat lednings- och verksamhetsstöd till organisationen.

Publiceringsdatum
2024-02-22

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk examen på lägst kandidatnivå inom juridik eller motsvarande, kombinerad med:

• kunskap om och erfarenhet av ledarskap
• engagemang och intresse av ett nära ledarskap
• goda kunskaper inom förvaltningsrätt och de lagar och regler som styr verksamheten inom offentlig förvaltning
• dokumenterat god erfarenhet av utvecklingsarbete
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och god förmåga att kommunicera på engelska

Ovan beskriven kompetens är grundläggande krav för befattningen. Därutöver är erfarenhet av arbetsledande uppgifter och arbetsmiljöarbete, gärna inom högskola/universitet, önskvärd och meriterande. Även erfarenhet av arbete med systemförvaltning och förvaltningsstyrmodeller är meriterande.

Vi lägger också stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Du har en påtagligt god förmåga att ta till dig nya kunskaper och omsätta dessa i ditt arbete. Du har ett coachande och samverkansinriktat förhållningssätt och trivs med ett prestigelöst och tillitsfullt arbetsklimat. Du kan jobba målinriktat och har visat förmåga att driva förbättringar och projekt i mål med önskat resultat tillsammans med dina medarbetare.

Anställningsvillkor
Anställning: Tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Placeringsort: Växjö eller Kalmar. Anställningen innebär huvudsaklig tjänstgöring i Växjö då medarbetarna inom arkiv och registratur är placerade där.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Planeringschef tillika avdelningschef, Karin Järplid, karin.jarplid@lnu.se
För mer information om anställningsprocessen kontakta HR partner Stina Andersson, stina.andersson@lnu.se

Fackliga företrädare nås via universitetets växel, tel. 0772-28 80 00.

Välkommen med din ansökan senast den 24 mars, 2024.

Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.

Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linnéuniversitetet (org.nr 202100-6271), http://www.lnu.se

Jobbnummer
8489367

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linnéuniversitetet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linnéuniversitetet: