Sekreterare för stadens revisorer och överförmyndarnämnden

Mölndals stad, Administration / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Administration i Mölndal

Mölndals stad är under stark tillväxt med drygt 61 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 5000 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet.

Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se

Publiceringsdatum
2012-10-26

Arbetsuppgifter
Kommunledningskontorets uppgift är att leda och samordna kommunens verksamhet inom områden som är övergripande och gemensamma. Tjänsten är placerad på kanslienheten som är en del av kommunledningskontoret och har tio medarbetare.

Revisorerna och lekmannarevisorerna (revisionen) är kommunfullmäktiges instrument för granskning och kontroll av den verksamhet som bedrivs inom Mölndals stad. Till sin hjälp att utföra granskningen anlitar staden revisionsföretag som tillhandahåller sakkunniga revisorer.

Överförmyndarnämnden är en kommunal tillsynsmyndighet och har som huvuduppgift att kontrollera det arbete som gode män, förvaltare och förmyndare utför. God man, förvaltare eller förmyndare är en ställföreträdare för någon som inte själv kan sköta sina angelägenheter. Överförmyndarenheten är den tjänstemannaorganisation som är knuten till överförmyndarnämnden. Överförmyndarenheten har för närvarande tre medarbetare.

Halva tjänsten är som revisorssekreterare, vilken biträder revisorerna med nämndadministration och övriga förvaltningsärenden av administrativ och juridisk karaktär.

Arbetet innebär att vara
• sekreterare åt revisorskollegiet och vid andra tillfällen när revisorerna träffas i grupp, ärendeberedning, se till att kallelser, handlingar och protokoll skickas och administrera förrättningsarvoden och underlag.
• administrativt stöd för revisorskollegiet i budget arbete, ekonomisk uppföljning, redovisning och fakturahantering samt ta fram revisionsplan, verksamhetsberättelse, verksamhetsplan och arbetsordning.
• ansvarig för revisorernas hemsida.
• planering och viss del i genomförande av gransknings- och revisionsinsatser.
• arkivansvarig för revisorskollegiet, registrera, arkivera och lämna ut revisorernas allmänna handlingar.

• sekreterare i överförmyndarnämnden samt bistå med att granska de årsredovisningar och redogörelser som ställföreträdarna lämnar in varje år.

• ersättare för kommunsekreteraren, vid sjukdom eller annan frånvaro. Kommunsekreteraren är sekreterare i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess arbetsutskott.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har adekvat gymnasieexamen och gärna eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration, offentlig förvaltning och ekonomi. Du ska ha erfarenhet av arbete med ekonomi, gärna erfarenhet från offentlig förvaltning. Arbetet kräver att du har god samarbetsförmåga och är flexibel i ditt arbetssätt. Du utför ditt arbete med noggrannhet och har analytisk förmåga samt ett siffersinne. Du har intresse för verksamhetsrevision samt juridik och förmåga att arbeta självständigt. Du bör också ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt ha goda kunskaper inom It området. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-08
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
Ange följande referens när du ansöker: A297945
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stina Held, 031-315 12 77
Annika Ewe-Sjöberg, 031 - 315 18 81
Peter Librell
Thomas Svensson

Facklig kontakt
Agneta Lekander,SACO, 031 - 315 17 76
Benny Lindholm, Vision, 0704-67 77 79

Företag
Mölndals stad, Administration

Adress
Mölndals stad, Administration
Göteborgsvägen 11-17
43182 MÖLNDAL

Jobbnummer
1376149

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Administration: