Segment Support - Commodity Interior

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Purchasing svarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje. Till gruppen Commodity Interior SCD söker vi nu en inköpare.

Beskrivning av tjänsten
I rollen som "Segment Support" ansvarar du för hantering av konstruktionsändringar relaterat till kvalitetsbrister som uppkommer i produktion eller på ute hos kund. Det kommer ske i samarbete med vår kvalitetsavdelning, våra konstruktörer, våra materialplanerare och våra leverantörer med fokus på kvalitet och leverans. Rollen är en utmärkt tjänst på inköp för att lära sig våra processer, organisation och arbetssätt. I denna roll ingår det även ett visst segmentsansvar.


Publiceringsdatum
2017-02-27

Arbetsuppgifter
Driva arbetet med kostnadsrationalisering mot givna mål
Förhandla avtal t.ex. utvecklingskontrakt, allmänna leveransvillkor och övriga kommersiella villkor
Driva regelbundna leverantörsmöte, utmana och vårda relationen
Samarbete med MAN
Nominering av nya affärer
Samarbeta med strategiska inköpare och realisera segmentstrategier inom ramen för ditt ansvarsområde
Säkerställa och driva inköpsarbetet i fältkvalitetsärenden
Strukturera våra inköpssystem och se till att priser och pris avtal hålls
Introducera ny funktionalitet i befintliga produkter i samarbete med konstruktionsavdelningen
Agera som eskaleringspunkt för störningar gällande kostnad och leverans

Profil
Vi söker dig som har ett kommersiellt intresse och brinner för att göra affärer på en internationell marknad. Du ska vara affärs- och resultatmässigt inriktad med god förmåga att utveckla och upprätthålla ett brett kontaktnät såväl internt som externt. För att kunna knyta ihop affärer måste du även ha ett generellt intresse för teknik och produktion. Som inköpare bör du kunna strukturera, prioritera och hantera många parallella arbetsuppgifter. Det är även viktigt att du gillar att presentera dina affärer då de kommer presenteras för vår inköpsledning.

Det är meriterande om du har några års arbetslivserfarenhet, gärna inköpsarbete. Då arbetet innefattar många kontaktytor ska du behärska svenska och engelska både i tal och i skrift. Troligtvis är du som söker högskole- eller civilingenjör.


För ytterligare information
Kontakta gärna Fernando Ventura (Commodity Manager), +46 (0)8 553 722 39.


Så ansöker du
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Välkommen att söka till en Sveriges bästa inköpsorganisationer, vi ser fram emot din ansökan!

Om du har problem att registrera din ansökan så kan du skicka din ansökan till kandidatbokning@scania.com
Ange Scanias Jobb Id "20165008 Segment Support" i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta kopior. Vi behöver också ditt fullständiga namn, personnummer, adress, e-post och mobilnummer för att göra din ansökan komplett.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
15187 Södertälje

Kontorsadress
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje

Jobbnummer
3343261

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: