Schunk Carbon Technology söker Technical Customer Service
OnepartnerGroup Sydost AB / Backofficejobb / Uppvidinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Uppvidinge,
Växjö,
Alvesta,
Lessebo,
Vetlanda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OnepartnerGroup Sydost AB i Uppvidinge,
Växjö,
Alvesta,
Lessebo,
Vetlanda eller i
hela Sverige Schunk-gruppen är en 100-årig världsomspännande koncern med 60 dotterbolag i 26 länder. Koncernen grundades 1913 i Tyskland och ägs av Ludvig Schunk Stiftung. Koncernens huvudkontor ligger i Gießen utanför Frankfurt och Schunk-gruppen omsätter totalt ca 1 300 miljoner euro med fler än 9 000 anställda.
Schunk Carbon Technology är Schunk-gruppens produktions- och marknadsbolag för den nordiska marknaden. Verksamheten är koncentrerad till småländska Lenhovda nordöst om Växjö där företaget tillverkar och renoverar strömavtagare samt marknadsför kundanpassade applikationer med grafit. Företaget omsätter ca 135 MSEK och har 30 anställda. Läs mer på
www.schunk.seBrinner du för supportfrågor, problemlösning och kundservice? Har du tekniskt intresse och vill leverera kvalitativ service? Schunk Carbon Technology går för högtryck och behöver nu förstärka sin supportavdelning med dig som har intresse och förståelse för tekniska lösningar samtidigt som du trivs i kontakten med kund. Rollen innebär stor frihet och du kommer att ges stora möjligheter att växa och utvecklas inom bolaget!
Placeringsort är Lenhovda men vi är positivt inställda till att hitta flexibla lösningar som passar oss båda.
Publiceringsdatum2022-01-31ArbetsuppgifterVi söker dig som vill vara med och utveckla till fortsatt hög service och support till våra kunder. I rollen som Technical Customer Support ingår du i ett team på sex personer vars huvudsakliga arbetsuppgifter är kundsupport via telefon och mejl, upprätta offert utifrån specifikation eller ritningar, hantera kundordrar, hantering av orderkännande samt materialanskaffning, både internt inom Schunk-koncernen men även externa leverantörer. Du ingår i ett sammansvetsat team, där ni tillsammans säkerställer hög kvalitet i att ge service och hantera ärenden.
ProfilFör att trivas i rollen är du nyfiken, serviceinriktad, kommunikativ, noggrann och tycker om att hjälpa andra i ditt arbete. Du är en positiv lagspelare som har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Du fungerar väl i grupp och är bra på att samarbeta såväl med kolleger som med kunder.
För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har:
Fullgjord gymnasieutbildning, med fördel tekniskt inriktad
God datavana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem, meriterande om du arbetat i affärssystemet SAP.
Erfarenhet av tillverkande industri/verkstadsindustri
God svenska och engelska i tal och skrift
Erfarenhet av kund- och leverantörskontakter
Prestigelös och beredd på att hjälpa till med uppgifter både inom arbetsgruppen men även inom övriga arbetsområden
Vi erbjuder dig ett självständigt arbete där du har stora möjligheter att vara med att påverka ditt arbete och att utvecklas i rollen som Technical Customer Support. Vi, Schunk Group, är en internationell och stabil organisation som borgar för en trygg framtid för dig som medarbetare. Koncernen har en stabil ekonomi.
Så ansöker duTveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval. Detta är en direktanställning hos Schunk Carbon Technology som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via
www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Fransson på telefonnummer 070- 149 70 60.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOnePartnerGroup Sydost AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare OnePartnerGroup Sydost AB (org.nr 556927-8475)
Arbetsplats Schunk Carbon Technology AB
Kontakt Anna Fransson
anna.fransson@onepartnergroup.se Jobbnummer 6296420
Observera att sista ansökningsdag har passerat.