Scania-Bilar Sverige AB söker Orderadministratör
Scania-Bilar Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania-Bilar Sverige AB i Huddinge,
Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje eller i
hela Sverige Scania-Bilar Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania-Bilar Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med över hundra Scaniaanläggningar och 1 600 medarbetare, varav 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. Faktureringen 2015 uppgick till 4,9 miljarder kronor. Av märket Scania registrerades 2 171 lastbilar och 153 bussar
Scania-Bilar Sverige AB söker Orderadministratör
Avdelningen Affärslogistik inom lastbilsförsäljning ansvarar för processen från order till leverans av nya lastbilar till den svenska marknaden. Inom avdelningens ansvarsområde ingår också hanteringen av prislistor, samt prognoser och uppföljning av försäljning, leveranser, marknadsandelar, bruttovinster etc.
Då vår nuvarande medarbetare kommer lämna företaget söker vi nu hans ersättare.
Publiceringsdatum2016-09-01ArbetsuppgifterDin huvudsakliga arbetsuppgift är att administrera det löpande orderflödet från inkommande order till leverans av nya lastbilar för den svenska marknaden - både vad gäller chassier och påbyggda lastbilar från distributören, dvs ScaniaKomplett.
Att supportera säljkåren i orderrelaterade ärenden, samt en del enklare produkt- och specifikationstekniska frågor är också uppgifter som ingår i det dagliga arbetet. I din roll kommer du även ha daglig kontakt med såväl interna avdelningar som externa påbyggare.
Du kommer också ansvara för att återförsäljarnätet alltid är uppdaterade med aktuell information avseende order och leveransläget. Du förväntas att aktivt bidra till ständig utveckling av order- till leveransprocessen.
Den här tjänsten kommer att ge dig en god inblick i den svenska försäljningsorganisationen och ett brett kontaktnät inom hela Scaniaorganisationen samt externa påbyggare.
Din placering blir Stockholm Kungens Kurva, Lindvreten.
ProfilSom person är du en i grunden positiv karaktär med stor social kompetens. Du är strukturerad, handlingskraftig och har stor förmåga att prioritera. Du är drivande och har hög ansvarskänsla. Du ska kunna uttrycka dig i tal och skrift. Då jobbet ibland är intensivt är det fördel om du är flexibel och klarar av jäktiga situationer. Du tycker det är självklart att arbeta i team.
Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet/kunskap, färdigheter:
• Gymnasieutbildning,
• Alternativt erfarenhet från olika tjänster inom Scanias marknadsorganisation
• Social och kommunikativ förmåga
• Mycket god datorkunskap (MS Office)
• Systemkunskap i SVAS, COW, VISMA, SPORT, AM är meriterande
• Engelska i tal och skrift
Ytterligare information
Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Michael Schwabegger, 010-708 64 01.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-18
Sök via vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan.
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id: 20163289
FöretagScania-Bilar Sverige AB
AdressScania-Bilar Sverige AB
14105 KUNGENS KURVA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55386400
Jobbnummer 3025413
Observera att sista ansökningsdag har passerat.