Samordnare vikariat till Vega i Lomma
Lomma kommun, Hemtjänst och SÄBO / Administratörsjobb / Lomma
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lomma,
Burlöv,
Lund,
Malmö,
Staffanstorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lomma kommun, Hemtjänst och SÄBO i Lomma Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.
I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss!
Socialförvaltningen som är en av fyra förvaltningar i kommunen har inlett en stor förändringsresa. Vi synar både vår organisation, arbetskultur och struktur för arbetet, allt för bästa möjliga leverans till våra medborgare. Ungefär 150 invånare får dagligen stöd inom de särskilda boendena.
Ett jobb i Lomma kommun är ett jobb som del i en helhet och tillsammans ska vi utveckla verksamheten. Vi ser utmaningen, vi antar den och vi tänker bli en av de bästa kommunerna på äldreomsorg i Sverige! Är du sugen på att vara med på vår resa?
Publiceringsdatum2024-09-16ArbetsuppgifterUppdraget som samordnare på Vega innebär en varierad arbetsdag med högt tempo. Inom socialförvaltningen arbetar vi som en del i en helhet och tillsammans utvecklar vi verksamheten. Då vi vill bli en av de bästa äldreomsorgskommunerna i landet behöver vi dig som gillar att ta ansvar och som vill och vågar ta ut svängarna i rollen som samordnare. Det betyder att vi vill ha dig med service- och utvecklingsfokus och stor kommunikativ förmåga. Vi söker dig som vill fungera som enhetschefens verksamhetsstöd och skapa goda förutsättningar i det dagliga arbetet. Det är våra medborgare som är i fokus och detta är ett uppdrag som kommer att kräva mycket energi, mod och engagemang av dig.
Som samordnare har du en viktig administrativ roll och stöttar enhetschef och medarbetare i verksamheten. Du stödjer enhetschefen med den ekonomiska administrationen, personalbemanning och personaladministration samt med samordning i verksamheten. Förutom dessa uppgifter kommer det initialt att ingå tillsättning av korttidsvikarier på avdelningarna.
Många av arbetsuppgifterna som samordnaren har kommer från flera håll och förmåga att kunna prioritera är viktigt för att kunna leverera service till enhetschef, medarbetare och övriga samarbetspartners i förvaltningen. Samordnaren ska tillsammans med enhetschef verka för goda vårdtagar- och närståenderelationer, nöjda medarbetare, en ekonomi i balans samt god arbetsmiljö. Varje kommuninvånare som besöker verksamheten ska få ett professionellt och gott bemötande.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ansvara för schemaläggningen och bevaka bemanningsbehovet i dialog med enhetschef
• Följa upp det dagliga arbetet tillsammans med enhetschef
• Vara mottagare av sjuk- och friskanmälningar och arbeta i personalsystemet Visma
• Planera introduktion av nyanställda medarbetare
• Ta fram rapporter och göra uppföljningar enligt fastställda underlag
• Hantera fakturor och beställningar
• Ansvara för inloggningar och behörigheter i olika system
Ditt uppdrag som samordnare kommer i takt med förändrade förutsättningar ev förändras och även utvärderas en gång om året.
KvalifikationerDu har relevant administrativ utbildning för tjänsten samt har flerårig erfarenhet som vård- och omsorgsadministratör, samordnare eller verksamhetsstöd. Du har också erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation och förstår hur det fungerar. Om du har en relevant högskoleutbildning är det meriterande då tjänsten kan komma att utvecklas.
Du har hög digital mognad och har lätt för att lära dig olika system. Du är en skicklig administratör och har god erfarenhet av att arbeta i de olika Office-programmen, har erfarenhet av Procapita, Life Care, Agresso, Visma, Hypergene och Outlook. Du har vidare mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. I arbetet ingår att författa skriftliga underlag samt kommunicera vidare information.
Du har stor känsla för service och du är en god kommunikatör med integritet. Eftersom tjänsten innebär stor samverkan med olika yrkesroller lägger vi stor vikt på din samarbets- och problemlösningsförmåga samt personlighet. Du är noggrann och strukturerad och du trivs när arbetsuppgifterna är varierande. Du har god förmåga att leverera i tid och på rätt kvalitetsnivå även under perioder med högt tempo. Vi ser också att du har erfarenhet av och en god förmåga att utveckla, effektivisera och förbättra rutiner för att ditt och andras arbete ska fungera smidigt.
Som person trivs du bra i mötet med människor och du drivs av att utveckla och samordna processer. I ditt möte med andra kommunicerar du på ett tydligt sätt. Arbetet kräver att du är resultatorienterad och har helhetssyn.
Då transporter kan ske i tjänsten är det ett krav med B-körkort.
Tillsammans med dig vill vi bygga en organisation där vi är prestigelösa, glada och utvecklingsorienterade.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Lomma kommun arbetar för lika rättigheter och möjligheter som motverkar diskriminering. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. I Lomma kommun är alla lika unika!
I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "92-2024".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lomma kommun (org.nr 212000-1066)
Arbetsplats Lomma kommun, Hemtjänst och SÄBO
Kontakt Tf enhetschef
Lisbet Alkmyr
lisbet.alkmyr@lomma.se 0709 413220 Jobbnummer 8901500
Observera att sista ansökningsdag har passerat.