Samordnare
Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Vår KOMPASS ger dig möjlighet att bidra till ett kvalitativt omsorgsarbete med fokus på ett professionellt arbetssätt samt synsätt inom LSS.
Välkommen till oss i Bromma!
För att möta nya utmaningar så startar vi upp ett Bemannings team inom enheten för Personligt Stöd. Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en viktig framgångsfaktor för att skapa kvalitet. Du får vara med i uppstartprocessen av teamet som ska bemanna och vara en resurs för enhetens 15 Grupp- och Servicebostäder. Teamet kommer att vara en stödfunktion till enheten och ha ett samlat ansvar för rekrytering, anställning, introduktion och bemanning av vikarier vilket innebär en kvalitetshöjning kopplat till brukarfokus. Verksamhetens målgrupp kräver hög kompetens på medarbetarna då behoven utifrån individ rör sig inom ett spann med alltifrån höga sjukvårds- och omvårdnadsbehov till neuropsykiatriska diagnoser.
Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad samordnare som vill bli en viktig del i det team som ska vara en resurs för kärnverksamheterna som består av Grupp- och Servicebostäder, Daglig verksamhet samt Personlig Assistans
Publiceringsdatum2023-03-21Dina arbetsuppgifterVi söker en samordnare med erfarenhet av schemaläggning, bemanning och rekrytering. Vi söker dig som har datavana och är van att arbeta med administration och schemaplanering.
Du är strukturerad, noggrann och har förmågan att anpassa ditt arbete efter verksamhetens behov och har lätt för att ställa om ditt förhållningssätt efter nya omständigheter. Du tar själv ansvar för dina arbetsuppgifter och levererar av god kvalitet. Du har lätt för att samarbeta med andra och har ett lyhört förhållningssätt. Du har förmåga att styra om arbetsuppgifter utifrån ändrade prioriteringar. Du är lugn, stabil och kontrollerad i pressade situationer och behåller ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker.
Arbetsuppgifterna innefattar att tillsammans med bitr. enhetschef sköta den dagliga driften av teamet såsom
• Skapa nya scheman i Medvind
• Bemanna vid frånvaro och kunna styra rätt person till rätt plats
• Planera och strukturera
• Rekrytering
• Delta i introduktionsdagar av nyanställda
• Skriva avtal
• Skapa och utvärdera arbetssätt samt rutiner
KvalifikationerFör uppdraget krävs att du har
• tidigare arbetat med schemaplanering, rekrytering samt bemanning
• är van att arbeta självständigt, är trygg i din yrkesroll och ger god service och ett gott bemötande till dem du möter
• har goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• Förmåga att omsätta planering till aktivitet som leder till önskade resultat.
• Har god kännedom om LSS-lagstiftningen och erfarenhet av arbete på gruppbostad
Övrig informationI ditt personliga brev vill vi bara ha en kortfattad text som styrker eller förtydligar dina kvalifikationer/ditt CV. Motivera även varför du är intresserad av den här tjänsten och hur du kan bidra med din erfarenhet.
Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringstiden
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Webbplats: start.stockholm
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/1240".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Bromma SDF, Enheten för personligt stöd, Gruppbostäder
Kontakt Sanna Selling
08-50806167 Jobbnummer 7571092
Observera att sista ansökningsdag har passerat.