Samordnare
Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
2019-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare" (publicerad 2023-06-05) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping Funktionshinderomsorgen
Jönköpings kommun är en av Sveriges tio största kommuner, med över 135 000 invånare. Jönköping är en av landets ekonomiskt starkaste regioner och växer med 1 500 personer om året. Kommunen är en attraktiv tillväxtregion och regionalt centrum i ett av Sveriges tätaste företags- och entreprenörsområden. I Jönköpings kommun arbetar drygt 12 000 personer för att medverka till att alla invånare får en bra service och ett likvärdigt bemötande. Kommunen är vackert belägen vid Vätterns sydspets. Det kuperade och natursköna läget ger de allra bästa förutsättningarna för ett attraktivt boende och en innehållsrik fritid.
Vilka är vi?
Socialtjänstens uppgift är att se till att alla som vistas i Jönköpings kommun får sina grundläggande behov av stöd, vård och trygghet tillgodosedda. Vår verksamhet består av: äldreomsorg, funktionshinderomsorg, hälso- och sjukvård och individ- och familjeomsorg
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Funktionshinderomsorgen i Jönköpings kommun är en av fem funktioner i Socialförvaltningen med uppdrag att besluta om och verkställa insatser till kommuninvånare med olika typer av funktionsnedsättningar. Funktionshinderomsorgen organiseras i fem områden. Dessa är: Boende - Korttids, Personlig assistans, Socialpsykiatri - Boendestöd, Daglig verksamhet - Resurs samt Myndighet. Vi verkställer och administrerar beslut gällande stödfamilj och kontaktperson enligt LSS och socialtjänstlagen.
Vad innebär tjänsten?
Tjänsten som samordnare innefattar processer kring ansökan till beslut och utförande mellan kontaktperson/stödfamilj och medborgare. Arbetet riktar sig mot den som på grund av sjukdom eller skada har en nedsatt intellektuell, psykisk eller fysisk funktionsförmåga och är i behov av stöd. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att rekrytera, verkställa och följa upp ärenden inom insatserna kontaktperson och stödfamilj, samt skapa en god och kontinuerlig kontakt med både medborgare och uppdragstagare. Det förekommer även en del administrativa arbetsuppgifter. Tjänsten innebär också att kunna arbeta mot verksamhetens övergripande mål med en hög måluppfyllelse samt att arbeta serviceinriktat och rättssäkert.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har högskoleexamen inom socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med något eller flera av funktionshinderomsorgens områden och god kunskap om socialtjänstens ledningssystem och värdegrund. Då bemötande och samtal med olika aktörer är en naturlig av tjänsten ser vi att du som söker har goda kunskaper inom detta. Du ska ha god datorvana och god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Som person ska du vara utåtriktad, självgående och drivande, främst i frågor som rör rekrytering men även gällande den allmänna utvecklingen av verksamheten. Det är viktigt att du som person har god samarbetsförmåga då arbetet förutsätter ett nära samarbete med team-kollegor, likaså ska du ha god förmåga att hantera en stor mängd kontakter då tjänsten innefattar kontinuerlig kontakt med alla målgrupper inom funktionshinderomsorgen. Vidare ser vi att du är tydlig i ditt arbete och dina beslut. Du är flexibel i ditt arbetssätt, samt serviceinriktad och relationsskapande då en stor del av arbetet innefattar att kunna marknadsföra verksamheten och knyta kontakter. B-körkort är önskvärt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Publiceringsdatum2019-02-12Övrig informationTjänsten är tillsvidare och på 100 %.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp. Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder
Vi har väl fungerande stödfunktioner med enhetsadministratör, HR-och rekryteringskonsult samt ekonom till din hjälp i ditt vardagliga arbete. Du erbjuds också:
• Flexibel arbetstid
• Kortare arbetstid juni-augusti
• Möjligheter till kompetensutveckling
• Betald semester första anställningsåret
• Subventionerad friskvård
• Rabatt på Länstrafikens årskort och biobiljetter
Upplysningar
Niklas Norén, Enhetschef, 036 - 10 25 20
Fackliga företrädare:
http://www.jonkoping.se/fackligasoc Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100 %. Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningLön enligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-26
Ange följande referens när du ansöker: 19-70-0040
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJönköpings kommun
AdressJönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping
KontorsadressVästra Storgatan 16
Jobbnummer 4609443
Observera att sista ansökningsdag har passerat.