Samordnare
Socialtjänsten, Avesta kommun / Personaltjänstemannajobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialtjänsten, Avesta kommun i Avesta Avesta kommun har 22 000 invånare och är belägen i södra Dalarna. Avesta kommun är känd för sin goda samhällsservice. Här finns bl a en väl utbyggd barnomsorg och utbildningsverksamhet. Avesta är också känt för sin aktiva samverkan mellan näringslivet och
kommunen. I det välutvecklade näringslivet märks företagsetableringar som OK/Q8's kundservice, Outokumpu Stainless, Stora Enso, Haglöfs och Bagheera. Avesta har också ett stort utbud av sport- och kulturaktiviteter.
Kommunikationerna är mycket goda både vad gäller väg- och järnvägsnätet.
Besök gärna kommunens hemsida
www.avesta.se."På väg till jobbet" är ett ESF finansierat socialfondsprojekt och riktar sig till kvinnor och män 25 år och äldre som uppbär försörjningsstöd eller integrationsersättning enligt gamla förordningen. Projektet är ett samarbetsprojekt mellan Avesta och Hedemora kommun samt Arbetsförmedlingen och är nu i sin mobiliseringsfas. Förutsättningen för tjänsternas tillsättande är att projektet beviljas sökta ESF-medel för genomförandefasen, en fas som kan pågå under perioden 1/8 2012- 30/6 2014.
Publiceringsdatum2012-03-30ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter består i att arbeta, i team och individuellt, genom en av kommunerna fastställd metod för att motivera och inspirera personerna till att ta steg framåt i sin utveckling.
Du ska skapa kontaktnät med företag i kommunerna Avesta och Hedemora som möjliggör yrkesorientering för deltagarna i projektet.
Du ska ses som en positiv resurs av både företagsledning, målgrupp och projektledning.
Du ska skapa en företagsring så individerna kan alternera mellan olika yrken och arbetsplatser.
Som samordnare ansvarar du för regelbundna kontakter med de individer som erhåller yrkesorienteringsplatser. Du kommer att ha ett nära samarbete med de vägledare som också arbetar inom projektet. Ett visst ansvar för administration inom projektet ingår i arbetet.
De direktiv du arbetar utifrån kan ibland snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar.
Tillsammans med övriga vägledare och samordnare kommer du att arbeta i både Avesta och Hedemora kommun, med projektledaren som närmaste arbetsledare.
KvalifikationerHögskoleutbildning om lägst 180 poäng, enligt nya poängberäkningssystemet, eller annan likvärdig kompetens
God kännedom om företag och företagsanda i Avesta och Hedemora kommun
Förmåga att se möjligheter i förändrade omständigheter.
Skapa realistiska förväntningar hos individen på arbetsinsats och utfall.
B-körkort, tillgång till egen bil är önskvärt
God kommunikationsförmåga i tal och skrift, på svenska.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Meriterande
Positiva kontakter med företag i regionen
Erfarenhet av samverkan mellan olika parter/myndigheter
Tidigare erfarenheter från arbete med målgruppen
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Projektanställning Heltid 2012-08-01 dock längst t.o.m. 2014-06 -30 under förutsättning att erforderliga beslut fattas., upphör: 2014-06-30
ErsättningMånadslön Individuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-20
Jämställdhet
Vi arbetar enligt kommunens jämställdhetsplan och välkomnar både manliga och kvinnliga sökande
Avesta kommun har antagit en rökpolicy och målsättningen är att genom rökfrihet utgöra en hälsofrämjande miljö för medarbetare, brukare och befolkning.
Ange följande referens när du ansöker: A263931
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarita Andersson, 0226-64 55 32,
marita.andersson@avesta.seMaria Kindblom, 0226-64 50 00
Facklig kontaktEva Thomson, 0226-64 53 29
SSR Eva Holmqvist, 0226-64 53 43
FöretagSocialtjänsten, Avesta kommun
AdressSocialtjänsten, Avesta kommun
77421 Avesta
Jobbnummer 1201389
Observera att sista ansökningsdag har passerat.