Säljsupport och Administration till Filtac AB
Aktiebolaget Söder & Co Consulting / Butikssäljarjobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Mark,
Härnösand,
Timrå,
Sundsvall,
Kramfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aktiebolaget Söder & Co Consulting i Mark,
Gävle,
Falun,
Stockholm,
Falköping eller i
hela Sverige Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.
Om företaget
Filtac AB, med säte i Kinna, är specialiserade på produkter och system inom Industriell Processluftrening.
Filtac är idag en del av Nederman, en svensk industrikoncern med närmare 2000 anställda i 32 länder och över 3 miljarder SEK i omsättning. Våra kunder befinner sig främst i Centraleuropa men vi expanderar på fler marknader. Läs mer
www.filtac.com eller
www.nederman.com. Dina arbetsuppgifter
Du kommer i huvudsak att arbeta med orderhantering i vårt affärssystem AX (Microsoft dynamics) där du handlägger order från kunder samt orderknutna beställningar till leverantörer. Du administrerar inköp gentemot uppkomna behov i produktion & lager, är behjälplig i produktionsplaneringen, följer upp leveranser och kommunicerar med kunder och leverantörer via telefon och mail. I tjänsten ingår också att vara ett stöd vid lagerinventering. Du kommer även att ansvara för de administrativa delarna i några av de mindre säljprojekten.
Utöver ovan beskrivna arbetsuppgifter agerar du som ett brett administrativt stöd gentemot övriga avdelningar. Parallellt med dina ordinarie arbetsuppgifter ser vi gärna att du bidrar i utvecklingen där vi hela tiden strävar efter att förbättra och förenkla rutiner i vårt arbetssätt.
Din profil
Vi söker dig som har servicekänsla och tycker om administration och dokumentation (primärt i modernt affärssystem samt MSOffice). Du är noggrann och strukturerad samt är van vid att arbeta med flera kontaktytor. Du behärskar engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper som vi värderar är att du är serviceinriktad och visar på ett högt engagemang och ett stort ansvarstagande. Du har lätt för att lära dig nya saker och är flexibel i ditt arbetssätt. Framförallt är du en god lagspelare som trivs med att arbeta i ett gott gäng.
Tjänsten rekryteras som projektanställning över 18 månader och initialt tänkt på 80 % (ev. mer på sikt) med goda möjligheter till att gå över i en fast anställning för rätt person.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via:
www.soderco.se Ansökningar behandlas löpande så ansök gärna redan idag!
Sista dag att ansöka är 2017-04-27
För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Linda Hinderyd på tel. 070-76 44 899
Varaktighet, arbetstid
Deltid - Enligt överenskommelse Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2017-04-19ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-27
Ange följande referens när du ansöker: 2312
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Hinderyd
linda.hinderyd@soderco.seFöretagAktiebolaget Söder & Co Consulting
AdressAktiebolaget Söder & Co Consulting
Druveforsvägen 29
50433 Borås
KontorsadressDruveforsvägen 29
Jobbnummer 3447566
Observera att sista ansökningsdag har passerat.