Säljkoordinator till MagiCAD Group

AB Söder & Co Consulting / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2020-12-22

Om företaget
MagiCAD Group ligger i framkant av digitaliseringen av byggbranschen. Våra programvaror hjälper till att projektera installationssystem för att skapa bättre byggnader. Välkonstruerade byggnader kan minska byggkostnaderna och dess miljöpåverkan samtidigt som de gör dem bekvämare för de personer som vistas i dem.

Vi arbetar som ett team och uppskattar allas unika egenskaper. Här blir du en del av ett högpresterande team där du kan inspireras av flexibiliteten och ta ansvaret för din egen framtid.

Våra ledord definierar vilka vi är och vad vi tror på
• Stay curious
• Be ahead of the game
• Grow together

Arbetsuppgifter
Som säljkoordinator hos MagiCAD jobbar du tillsammans med ett engagerat team i en avslappnad, men professionell företagskultur med goda möjligheter för professionell tillväxt. I vår expansion letar vi efter mer än bara en ny kollega i Göteborg. Vi letar efter en utvecklingsdriven personlighet som vill vara delaktig och bidra till verksamheten. I din karriärutveckling tar vi hänsyn till din motivation, passion och din önskan inför framtiden. Förutom goda möjligheter att utvecklas, erbjuder vi fantastiska och hjälpsamma kollegor och ett meningsfullt arbete!

I din roll har du ett brett och varierat ansvarsområde där du får möjlighet att lära känna hela verksamheten på djupet. Din huvuduppgift är att stötta företagets säljteam, fem medarbetare samt säljchef, kring projekt, projektadministration och kundspecifika lösningar. I din roll kommer du att ha många kontaktytor och eftersom MagiCAD har kunder över hela landet arbetar du främst med telefonen som redskap. Du håller kontakt med kundföretag och dess användare, tar emot inkommande förfrågningar, arbetar med uppföljning av projekt samt genomför projektbaserade marknadsundersökningar och skapar analyser och sammanställer interna presentationer av dessa.

Som säljkoordinator har du även ett administrativt ansvar i att uppdatera MagiCADs CRM-system vad gäller registrering av nya eller potentiella kunder samt kontaktuppgifter, offerter, avtal, projektinformation, fakturering och övriga uppgifter kopplade till kunder och projekt.

I rollen ingår även att assistera vid planering för mässor och event samt delta vid sådana, avisera nyheter och annan, för branschen, viktig information till kollegor. Dialogen med dina totalt 25 kollegor på bolagets fyra kontor i Sverige är en stor del av din vardag där du kan få uppdrag att agera som stöd gentemot olika avdelningar. Alltifrån tekniker till marknads- och utbildningsansvarig kan, utöver säljorganisation, behöva din assistans. På sikt har rätt person möjlighet att växa in i en egen säljroll, med mer ansvar och utveckling inom komplex produktförsäljning.

Profil
För att trivas i rollen och på MagiCAD ser vi att du är driven och har ett flexibelt sätt att se på dina arbetsuppgifter. Du är van att självständigt driva ditt arbete framåt och förutom att du har ett intresse för försäljning tycker du om och har erfarenhet av att arbeta med service gentemot kunder. Att ge ett gott och kvalificerat bemötande samt att leverera en bra kundupplevelse faller sig naturligt för dig.

Då du har ett varierande och brett ansvarsområde ser vi att du är skicklig på att strukturera och organisera ditt arbete samt äger förmågan att prioritera dina uppgifter.

Vi förväntar oss att du:
• har förmågan och viljan att bygga, utveckla och förvalta förtroendefulla och affärsmässiga relationer såväl internt som externt
• har siktet inställt på framgång, både för MagiCAD och för dig själv
• uppskattar en mindre och platt organisation med högt i tak där du på riktigt tillåts att påverka
• har eftergymnasial utbildningsbakgrund från universitet, YH- eller liknande
• är bekväm i användandet av affärssystem samt med Office-paketet
• är flytande i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken används frekvent i vardagen. Engelska är koncernspråk

Tidigare erfarenhet från en liknande roll är meriterande.

Om företaget
Du erbjuds:
• Möjligheten att ingå i ett vinnande team rustade för framgång
• En marknadsmässig fast månadslön, frukost, pensionssparande och generöst friskvårdsbidrag
• Rollen innebär god möjlighet till utveckling inom bolaget framöver

Så ansöker du
Tjänsten är på heltid och arbetet sker på kontorstider. Uttalade och goda möjligheter till anställning hos MagiCAD Group finns. Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna redan idag. Tjänsten ska tillsättas med start under februari/mars 2021.

Läs mer om MagiCAD https://www.magicad.com/sv/om/ och kollegorna där https://www.magicad.com/en/company/magimakers/

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Söder & Co Consulting

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4678".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Söder & Co Consulting (org.nr 556684-3107), http://www.soderco.se/

Arbetsplats
Söder & Co Göteborg AB

Jobbnummer
5502661

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Söder & Co Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Söder & Co Consulting: