Säljkoordinator till De'Longhi

Hero AB / Kundservicejobb / Stockholm
2022-09-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljkoordinator till De'Longhi" (publicerad 2022-09-06) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker för vår kund De'Longhi en Säljkoordinator som kommer att jobba mot den Nordiska och Baltiska marknaden. Du kommer att ha ansvar för egna kunder, samtidigt som du kommer att vara en del av ett team bestående av fem Säljkoordinatorer och två Prognoschefer.

Om bolaget

De'Longhi Group består av varumärkena De'Longhi, Kenwood och Braun. De är en av världens största aktörer inom SDA och är marknadsledare inom Espressomaskiner, Köksmaskiner och Food Preparation. De'Longhi grundades år 1902 och är fortfarande ett familjeägt bolag.

Publiceringsdatum
2022-09-05

Om tjänsten
Som Säljkoordinator arbetar du för att säkerställa att orderflödet löper smidigt från orderläggning till leverans. I denna roll har du breda kontaktytor både internt och externt, du har kontinuerlig kontakt med våra kunder och stödjer dem i deras orderläggning och frågor. Du kommer även att kommunicera internationellt med personer från hela Norden och Baltikum samt med Italien, där vårt huvudkontor är beläget.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:

• Hantera order i SAP och säkerställa snabb leverans genom att bevaka leveransflödet.
• Tillhandahålla administrativt stöd till bolagets kunder.
• Samarbeta med vårt logistikteam beläget i Italien, tex vad gäller leveranser och tillgänglighet.
• Underhåll av prislistor och register.
• Administrativt stöd till företagets nordiska och Baltiska försäljningschefer.
• Hantera nordiska konsumentfrågor.
• Skapa underlag för fakturering.

Om dig

Vi söker dig med administrativ erfarenhet. Gärna med erfarenhet från orderhantering, koordinering och/eller kundservice. För att lyckas i rollen tror vi att du är en kommunikativ person med ordningssinne och struktur i ditt arbete. Vidare är det viktigt att vara stresstålig, noggrann och flexibel då du i perioder kommer behöva hantera "många bollar i luften". För att passa in i teamet tror vi att du är en positiv och driven person som gärna engagerar dig i bolaget och har stort kundfokus. Du känner dig orädd, nyfiken och självständig men uppskattar samtidigt att jobba tätt med ditt team.

Kvalifikationer
Avslutad gymnasial utbildning.

Minst 2 års erfarenhet från administrativt/kundservicerelaterat arbete.

Flytande svenska och engelska i tal samt skrift.

Vi ser det som mycket meriterande om du tidigare har erfarenhet av SAP eller annan systemvana.

Tillträde, omfattning och anställning

Denna tjänst är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Bolaget sitter i trevliga lokaler i centrala Stockholm. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader där du är anställd av Hero med chans till förlängning. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi hanterar ansökningar löpande, intervjuer för tjänsten och ett urval kommer att ske under augusti månad. Vi kommer att återkoppla så snart ansökningstiden har gått ut.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på elida.rhodin@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hero AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Kontakt
Elida Rhodin
elida.rhodin@hero.se

Jobbnummer
6948536

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: