Säljare rekryteras till Ty Nordic
Experis Finance Huvudkontor / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Do you want to work for the fastest growing brand in gift and toy industry in all countries represented? Work for Ty Nordic - Ty is No. 1 Gifts and Plush Brand in The World!
Tomson Trade Group is one of the fastest growing companies in the Baltics. To maintain this position and expand, organization is entering the Scandinavian market and has taken over the distribution of Ty.Inc in Finland, Sweden, Denmark, Norway and Iceland. In each of the countries, local companies will be established called Ty Nordic.
For the distribution of Ty.Inc in Sweden, Ty Nordic is currently looking for a competent Sales Representative with profound knowledge of working with sales at distributor level.
Publiceringsdatum2017-03-23Dina arbetsuppgifterÄr du relationsbyggande och utåtriktad samtidigt som du är driven och målinriktad? Vill du vara med och lansera Ty Nordic på den svenska marknaden? Då kanske det här är jobbet för dig?
Som säljare på Ty Nordic kommer du att vara med på en spännande resa där dina huvuduppgifter kommer att vara att etablera, utveckla samt att upprätthålla goda affärs- och kundrelationer med dina kunder som kan vara återförsäljare inom olika kategorier såsom presentbutiker m.fl. Tjänsten innebär att du bokar in möten och besöker dina kunder för att presentera och sälja in produkterna till både befintliga och nya kunder i ditt distrikt som är Stockholm med omnejd. Du kommer att utgå från hemmakontor och du rapporterar till Försäljningschef.
I rollen ingår b.la följande arbetsuppgifter:
• Bearbeta befintliga kunder genom kundbesök samt identifiera nya kunder
• Samordna försäljningsarbetet med övriga teammedlemmar och andra avdelningar på företaget
• Upprätta och underhålla affärsplaner för dina kunder
• Hålla sig uppdaterad med trender och nyheter i branschen
• Ansvara för att produkterna syns på mässor och events
Vem är du?
För att bli framgångsrik och trivas hos Ty Nordic behöver du vara en engagerad och ansvarsfull person som driver och utvecklar dina kunder med stor energi och omtanke. Som säljare brinner du för kundernas behov och är en naturlig relationsbyggare. Du är en person som arbetar målinriktat och strukturerat för att nå dina resultat och som tycker om att arbeta självständigt. Den vi söker har dokumenterad säljerfarenhet och motiveras av att arbeta i en dynamisk organisation i ett högt tempo. Kanske är du idag säljare inom dagligvaruhandeln eller liknande och vill utvecklas inom en ny bransch med nya spännande produkter? Vi ser helst att du har högskoleutbildning men minst gymnasieutbildning och gärna med en inriktning mot försäljning, företagsekonomi eller marknad. Då det ingår en hel del resor inom ditt geografiska ansvarsområde kräver tjänsten att du har körkort. Vidare är du en duktig kommunikatör, både i tal och skrift i såväl svenska som engelska.
Vad kan vi erbjuda dig?
För rätt kandidat är det här en fantastisk möjlighet att bli del av en spännande resa att vara med och bygga upp en ny organisation på ett mycket expansivt bolag.
Kontaktperson för detta jobbI denna rekrytering samarbetar Ty Nordic med Experis. Tjänsten söker du via länken nedan. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Huhta på 08-452 33 69 alternativt på
sofia.huhta@se.experis
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Huhta +4684523369
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 3392580
Observera att sista ansökningsdag har passerat.