Säljare

Hogia Mid Office AB / Säljarjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Mid Office AB i Stenungsund

Hogia Mid Office AB vänder sig till mindre och medelstora företag och vår ambition är att erbjuda administrativa standardsystem som förenklar ditt dagliga arbete.

Vår support har lång erfarenhet och är väl insatt i våra kunders behov och frågeställningar. I Hogia Mid Office arbetar vi med allt från försäljning till driftsättning och support.

Publiceringsdatum
2016-02-18

Om tjänsten
I rollen som säljare på Hogia Mid Office arbetar du med konsultativ försäljning mot våra befintliga kunder. Du kommer självständigt att driva försäljningsprocessen från bokning och genomförande av webvisning till offert och avtal. Mestadels använder du telefon och webmöten som verktyg men du kommer även att ta fram kampanjer, vara ute på kundmöten och delta på kundevents. 

För att trivas i rollen krävs att du gillar att arbeta i ett högt temo, att du har lätt för att snabbt ställa om mellan olika försäljningsprocesser samt att du förstår att resultat är vägen till vidareutveckling. Du kommer att dra nytta av din förmåga att skapa goda kundrelationer och ditt intresse för att hjälpa kunden att identifiera behov av administrativ effektivisering. Du rapporterar till din försäljningsansvarig och ansvarar självständigt för att nå dina mål.

För att vara framgångsrik som eftermarknadssäljare krävs att du har en stark egen motor, att du är orädd och idérik och att du har en tydlig ambition att skapa resultat.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stenungsund.

Hogia är ett kunskapsintensivt företag som sätter individens i fokus. För rätt person finns stora möjligheter att på sikt ta ett större ansvar i form av eget resultatenhets- och personalansvar.

Är du en blivande kollega?

För att trivas på Hogia, och lyckas i rollen som säljare, behöver du ha tidigare erfarenhet av B2B-försäljning. Eftergymnasial utbildning inom sälj/marknad är meriterande men inte ett krav, rätt energi, vilja och erfarenhet kan väga lika tungt. Erfarenhet av systemförsäljning är starkt meriterande.

Du är van vid att arbeta med telefonen som ditt främsta redskap och känner dig trygg med att kommunicera med beslutsfattare på alla nivåer. Vi tror att du, precis som vi, drivs av att nå uppsatta mål och ser en fördel i att få ta ett stort eget ansvar för ditt arbete.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter, medarbetare och relationer till kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Tillsammans vidareutvecklar och bygger vi vår verksamhet i små steg. Så har vi gjort sedan starten för 35 år sedan. Idag är vi 600 anställda i Hogiagruppen och har som mål att vara 700 anställda år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Kika gärna på filmen: Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se .

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-20
Ange följande referens när du ansöker: 2016/12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Pernhage, rekryterare 0709-238853

Företag
Hogia Mid Office AB

Adress
Hogia Mid Office AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
2678865

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Mid Office AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Mid Office AB: