Säljande konsultchef
Proffice Sverige AB / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Säljande konsultchef
Om Randstad
Randstad är ett av världens största HR-serviceföretag med över 600 000 anställda i fler än 39 länder. Vi erbjuder lösningar inom bemanning, rekrytering och omställning. För dig som söker jobb erbjuder vi lediga tjänster inom i princip alla branscher och yrkesområden med spännande karriärmöjligheter.
2016 förvärvade Randstad det nordiska bemanningsföretaget Proffice Group. Samma höst bytte Proffice namn till Randstad.
Randstad-koncernen har sitt säte i Amsterdam, Holland. Det var här Randstad grundades 1960 och i princip uppfann den flexibla arbetsmarknaden i Holland. Sedan dess har mycket hänt. Storleken gör Randstad till en stabil partner. Men det är den nära, personliga kontakten med våra konsulter och kunder på lokal nivå som är nyckeln till vår framgång.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som konsultchef på Randstad har du kundansvar för våra köpande kunder samt arbetar med nykundsbearbetning. Att arbeta aktivt med att utveckla och vårda kundrelationer och att erbjuda rätt kompetens i rätt tid till kunderna ingår i arbetsuppgifterna. Du bokar kundbesök via telefon och genomför möten för att skapa merförsäljning. Du förstår vikten av att Randstad tillsammans med kunden blir framgångsrikt och lönsamt. I arbetet ingår att arbeta med prissättning, kundavtal och offerter och det förutsätter god produktkännedom.
I rollen som konsultchef arbetar du med att sourca kandidater till uppdragen och det betyder att du skriver annonser, gör urval, intervjuar och tar referenser.
Du ansvarar även för de konsulter som arbetar hos kunderna, vilket innebär att du ansvarar för utveckling av en grupp konsulter och för att matcha rätt kompetens till kunden på ett affärsmässigt och lönsamt sätt. Ansvaret för konsulterna innebär även att du arbetar med anställning, introduktion, utveckling, uppföljning och avveckling av konsulter. Du har regelbunden kontakt med dina konsulter och följer kontinuerligt upp uppdragen.
Kunskaper/ erfarenhet och personliga egenskaper
Du har eftergymnasial utbildning och några års yrkeslivserfarenhet, alternativt flerårig erfarenhet och dokumenterad erfarenhet av personalansvar. Du har grundläggande kunskaper i arbetsrätt och ekonomi; kan tolka kollektivavtal, förstår regelverk runt anställning, ledighet och avveckling och är insatt i arbetsrättslig lagstiftning. Du ser affärsmässigt på pris- och lönesättning och gillar att göra affärer.
Som person är du ihärdig, social och handlingskraftig. Du har förmåga att entusiasmera, coacha och är modig och beslutsam i svåra frågor. Ditt lokala nätverk är stort och du är en flitig nätverksbyggare. Du kan ledigt röra dig på ledningsnivåer inom större företag/organisationer och även vara nyfiken på mindre företags behov. Du är också strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift och kan ta fram och genomföra presentationer.
Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
För mer information om tjänsten, kontakta gärna Branch Manager Anna Hjertstedt, 073-055 68 80 alternativt
anna.hjertstedt@randstad.se.
Sökt tjänsten på
www.randstad.se senast den 12 december 2016.
Ort: Norrköping
Uppdragsgivare: Randstad
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-11-28ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-12
Ange följande referens när du ansöker: 201005870
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Walde
maria.walde@randstad.seFöretagProffice Sverige AB
AdressProffice Sverige AB
Kungsgatan 18
63220 ESKILSTUNA
KontorsadressKungsgatan 18, 63220 ESKILSTUNA
Jobbnummer 3185096
Observera att sista ansökningsdag har passerat.