Säljadministratör till globalt företag i Helsingborg

Framtiden AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Kan du se dig själv i en central roll på ett företag med högt kundfokus, drivna kollegor och varierande arbetsdagar? Har du en positiv inställning, är snabbtänkt och drivs av att överträffa andras förväntningar? Vill du utvecklas i en roll på ett företag med stora möjligheter? Då har vi tjänsten för dig! Urval sker löpande, ansök redan idag!

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som säljadministratör hos vår kund är varierande och utvecklande! Du kommer främst att jobba med säljadministration men även beröra delar inom marknad och ekonomi. Du är företagets röst utåt, framförallt externt mot företagets kunder, men du hanterar även interna ärenden mot inköp, marknad och försäljning. Utöver samtalshantering av inkommande orders har du även ansvar och löpande kontakt med företagets kunder, såsom landsting och sjukhus runt om i norden. Du kommer att ingå i företagets Customer Service-avdelning men du kommer mer specifikt att jobba med Tender & Pricing, d.v.s. utföra offerter, skriva anbud, föra statistik och rapporter i Excel, hantera e-orders och logistiken därtill. På det nordiska huvudkontoret i Helsingborg arbetar idag ca 30 personer.

Om företaget
Vår kund är ett världsledande företag när det gäller medicintekniska produkter för behandling av bland annat hjärta, mag-, lung-, vaskulär-, urologiska- och kroniska smärttillstånd. Med ca 20 000 anställda runt om i världen och kontor i över 40 länder är utvecklingsmöjligheterna stora.

Din profil
För att vara aktuell för den utannonserade tjänsten ser vi gärna att du är nyutexaminerad i någon utbildning på högskolenivå med inriktning ekonomi, service management eller liknande och har ett stor driv att komma ut på arbetsmarknaden, gärna till ett internationellt företag. Du talar och skriver flytande svenska och engelska och det är högst meriterande om du talar ytterligare ett nordiskt språk. Det är stor fördel om du har tidigare erfarenhet av SAP, alternativ är du en erfaren användare av något annat affärssystem. Du har mycket goda kunskaper i Excel och Officepaketet då stor del av arbetat utförs i detta program i form av statistik, rapporter samt hantering av inkommande orders.

Krav
• Nyutexaminerad inom ekonomi, service management eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Mycket goda kunskaper i engelska, såväl skriftligt som muntligt

Meriterande
• Flytande i något annat nordiskt språk


Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag. Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Ort: Helsingborg
Omfattning: Heltid
Start: Omgående

Urval: Sker löpande, ansök redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2017-06-16

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-27
Ange följande referens när du ansöker: 12305
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fanny Trossö fanny@framtiden.com 0722 - 83 29 06

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drottninggatan 1D
21211 Malmö

Kontorsadress
Drottninggatan 1D

Jobbnummer
3560240

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: