Säljadministratör/Kundtjänstmedarbetare till bolag inom elenergi

Rp Rekrytering Bemanning AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rp Rekrytering Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Ryska Posten Bemanning söker för vår kunds räkning en Säljadministratör/Kundtjänstmedarbetare med erfarenhet från elenergibranschen. Tjänstens omfattning är ett vikariat på 4 månader med stor chans till förlängning.

Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang.

OM TJÄNSTEN

Vår kund är verksamma inom förnybar och hållbar energi och sitter i inspirerande lokaler i centrala Stockholm.

I rollen som Säljadministratör/Kundtjänstmedarbetare kommer du att hantera det löpande administrativa arbetet med solkunder i enlighet med rutiner och processbeskrivningar. Du kommer säkra så att underlag för försäljning av elcertifikat och ursprungsgarantier levereras till fakturering enligt plan. Utöver detta kommer du även arbeta för att effektivisera och förbättra processer och arbetssätt genom att ge input och feedback till berörda parter inom organisationen.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Ryska Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer bli anställd av oss på Ryska Posten Bemanning och sedan bli uthyrd som konsult.

Publiceringsdatum
2020-04-21

Dina arbetsuppgifter
Som Säljadministratör/Kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med bland annat:

• Bemanna kommunikationskanaler, t.ex. telefoni, mejl, chatt och post.
• Hålla sig informerad om elmarknaden och utveckla kunskapsunderlag
• Hantera och förbereda delar av fakturering så som försäljning av elcertifikat och ursprungsgarantier
• Registrera och administrera tilläggsavtal och fullmakter
• Löpande administration såsom:- Avslutade mikroproducenter

• Ta fram underlag och förbereda inför avstämningsmöten
• Registervård
• Skapa och uppdatera rutiner

VI SÖKER DIG SOM

• Har tidigare erfarenhet från kundtjänst
• Meriterande är erfarenhet från elenergibranschen

• God erfarenhet av Office-paketet
• Kan uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift
• Som person är du serviceminded, noggrann och strukturerad. Du är positiv, proaktiv och lösningsorienterad samt gillar sociala sammanhang och att jobba i del av ett team.

ÖVRIG INFORMATION

• Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
• Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Rp Rekrytering Bemanning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Rp Rekrytering Bemanning AB (org.nr 556928-6429), http://www.ryskapostenbemanning.se

Arbetsplats
Ryska Posten Bemanning

Jobbnummer
5198355

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rp Rekrytering Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rp Rekrytering Bemanning AB: