Sälj- och marknadskoordinator till affärsområdet Payments
Volvofinans Bank AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Volvofinans Bank AB i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi har visionen om att möjliggöra mobilitet på ett hållbart, flexibelt och ansvarsfullt sätt där vår roll är att skapa innovativa bank- och betaltjänster för morgondagens gröna stad. För oss handlar det om att leverera smarta lösningar där vi skapar ett tydligt mervärde för våra kunder och partners. Vi ser det som naturligt att vara ledande i vår nisch där vi kombinerar våra tjänster på unika och kreativa sätt som också kan skalas till fler märken och partners. Vi genomgår därför en transformation - vi bygger den nya mobilitetsbanken i den gröna staden.
Med innovation, ständiga förbättringar och samarbete över gränserna stöttar och hjälper vi våra kunder och partners i vårt kundlöfte om en smartare bilekonomi.
Volvofinans Bank har missionen om nollfriktion vilket betyder att vi ska göra våra kundresor så enkla som möjligt med minsta möjliga friktion.
Om rollen
Affärsområdet Payments är ett av fem affärsområden inom Volvofinans Bank. Vårt uppdrag är att se till att våra partners kan erbjuda de bästa betallösningarna till sina kunder i fysisk butik och online. Inom affärsområdet Payments ansvarar vi även för bankens kort- och lojalitetsprogram CarPay.
Nu söker vi en Sälj- och Marknandskoordinator till affärsområdet Payments.
Dina ansvarsområden
• Planera, genomföra och följa upp marknad- och kommunikationsplan för vårt betalerbjudande, kort och lojalitetsprogram gentemot slutkund tillsammans med teamet inom affärsområdet gentemot vår marknadsorganisation
• Du kommer i rollen planera, organisera och se till att deadline hålls och vara operativ i att leverera lyckade marknadsaktiviteter
• Skapa och genomföra försäljning- och marknadskampanjer för att rekrytera och aktivera CarPay kunder i tight samarbete med vår marknadsorganisation
• Ta fram och genomföra marknadsstrategier för att driva efterfrågan på våra betaltjänster
• Övervaka och analysera data för att mäta och framgång och identifiera förbättringsområden på kampanjnivå och val av kommunikationskanal
• samarbeta med controller, crm, kundservice, marknadsavdelning, produktutveckling- och försäljningsteam för att säkerställa samstämmighet och framgång i marknadsföringsinsatserna
• Vara med i utvecklandet av ny affärsmodell vad gäller vårt lojalitetsprogram för att finna nya samarbeten för att driva provisionsintäkter
Om dig
Du brinner för försäljning- och marknadsföring. Du har ett genuint intresse och erfarenhet från betalningar och kundlojalitet. Du är en naturlig relationsbyggare och skapar snabbt kontakt med alla typer av människor - både internt inom organisationen och i våra partnerskap. Du har ett äkta och genuint kundfokus och är passionerat nyfiken på framtidens betaltjänster- och lojalitetsprogram och hur vi lyckas överträffa kundernas förväntningar. Vi vill att du ser det som en självklarhet att du alltid är uppdaterad kring konkurrenter, omvärld och nya rön.
Du är strukturerad, leveranssäker och tar ett stort ansvar för det du lovar. Vi tror också att du ser samarbete som den naturliga vägen till framgång och du är prestigelös.
Vad vi också tror stämmer in på dig
• Har en positiv attityd och är engagerad och driven i ditt arbete
• Har ett starkt kundfokus
• Erfarenhet och förståelse inom betaltjänstområdet & kort- och lojalitetsprogram
• Är van att beställa och förstå analys, uppföljning och optimering av marknadsföring
• Ofta hittar de där lite mer spännande vinklarna och idéerna och är van att arbeta med förankring och förändringsledning
• Strukturerad och van att koordinera försäljning- och marknadsaktiviteter
• Har relevant utbildning har jobbat i liknande roller under några års tid
• Duktig på att uttrycka dig väl i tal och skrift
• Vi ser gärna att du själv ska ha erfarenhet inom kommunikation och kunna vara med i utformning av utskick till partners och slutkund
• Värderingsstyrd och tycker det är en viktigt med en stark företagskultur
Vi erbjuder dig
Vi jobbar ständigt för att utveckla och förbättra livet för våra kunder, partners och anställda. Vi gör det på vår värdegrund Great - som står för ledorden glädje, resultat, engagemang, ansvar och tillsammans. Vi sitter centralt beläget i nyrenoverade lokaler på Bohusgatan i Göteborg samtidigt som vi utvecklar vårt nya "way of working" där en mix av arbetsplatser inklusive hemmakontoret är en naturlig utveckling för oss. Vi tror på att nyttja möjligheterna inom digitaliseringen och hybridkontoret för att skapa en kreativ, utvecklande och inte minst hållbar arbetsmiljö för dig att trivas och utvecklas i.
Vi väntar på din respons
Tycker du att det verkar vara en roll för dig? Då är du välkommen att skicka din ansökan senast den 14 augusti 2023, men gärna tidigare då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Head of Payments and Customer Service, Catharina Höweler på telefon 031-83 88 72.
Vi bryr oss om våra anställda och därför är en hälsosam och drogfri arbetsplats viktigt för oss. Drogtest kan förekomma vid nyanställning då vi värnar om att alla våra anställda har ett gott och drogfritt arbetsliv.
Vi har valt de rekryteringskanaler som vi finner nödvändiga för att marknadsföra våra lediga tjänster och vi undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Volvofinans Bank AB (org.nr 556069-0967)
Kontakt Head of Payments and Customer Service
Catharina Höweler
031-83 88 72 Jobbnummer 7992950
Observera att sista ansökningsdag har passerat.