Sälj- och administrativ assistent
Q Cards & Co AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Q Cards & Co AB i Stockholm Sälj- och administrativ assistent
Publiceringsdatum2012-04-24Om företagetQ Cards & Co AB är ett import- och grossistföretag i presentvaruhandeln. Sortimentet består i huvudsak av kvalitetsprodukter i papper med ett omfattande bildurval av klassiska och trendiga foto-, konst- och designmotiv i färg och svartvitt.
Företaget drivs av Birgitta Murray och startades år 1997. Vi arbetar på hela den svenska marknaden och har mångårig erfarenhet av samarbete med några av marknadens främsta tillverkare och kunder. Genom medvetna och kompetenta detaljister ombesörjer vi att de produkter som designas och tillverkas av våra producenter når den svenska konsumenten. Våra kunder är t.ex. musei-, inrednings- och designbutiker samt blomster- och bokhandlare med medveten produktprofil.
Q Cards & Co AB representerar bl.a. Nouvelles Images, Art Angels och Roger La Borde. För vidare information, besök gärna
www.qcards.se.Vi har kontor, lager och showroom centralt beläget i Stockholm. Vår försäljning sker via mässor (Formex i Älvsjö, Stockholm), bokning i showroom och produktinformation bl.a. via hemsidan.
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna är varierande och ställer krav på självständigt arbete. Uppgifterna sträcker sig från enklare saker som att svara i telefon, ta emot ordrar samt sköta pack- och sorteringsarbete till att arbeta med administrativa uppdrag som artikelregistrering, prisjusteringar, kund- och orderregistreringar samt fakturering. I arbetet ingår även att serva kunder vid besök, uppdatera hemsidan samt assistera vid försäljning i showroom och på mässor. Tjänsten kan innefatta enstaka kundbesök i Stockholmsområdet.
Beskrivning av kvalifikationer:
För att jobba på Q Cards & Co krävs det att du är utåtriktad och engagerad. Eftersom arbetsuppgifterna kan variera krävs också att du är flexibel och kan arbeta under eget ansvar.
Du bör ha en bra telefonröst, vara stresståligt och tala god svenska och engelska. Det är även viktigt att du är noggrann och strukturerad, har en mycket god servicekänsla och är positiv. Att du är van vid att arbeta med datorer är ett krav och du bör ha god kännedom av Officepaketet. Har du tidigare arbetat i Visma Spcs är det meriterande.
Intresse för bilder, färg, form och konst är till stor fördel. Du bör också känna dig bekväm i säljrollen och tycka det är roligt att hjälpa våra kunder att finna rätt produkter för just dem.
För att trivas med tjänsten tror vi att du är i åldern 20-40 år.
Tjänsten kan tillsättas för timanställning/inskolning under några dagar i slutet Juni, med sommaruppehåll/stängt mellan 9/7-29/7. Vi öppnar åter senast 30/7, inför Formex 16-19/8, då tjänsten övergår i 6 månader provtjänst.
Anställningsvillkor:
6 månaders provtjänst, som eventuellt övergår till en tillsvidaretjänst.
Lönen förhandlas efter förmåga, erfarenhet och kompetens.
Arbetstider
Kontorstider samt under Formexmässan.
Så ansöker duEndast skriftlig ansökan märkt: Sälj-adm. Assistent, skickas till
birgitta.murray@qcards.se . Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan snarast! Bifoga foto!
Kontaktperson för detta jobbBirgitta Murray
Sista ansökningsdag:
2012-05-25
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Kontorstider samt under Formexmässan
ErsättningFast lön
Timanställning 35-40 timmar i veckan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-25
Endast skriftlig ansökan
Ange följande referens när du ansöker: Sälj-adm. Assistent
Ansökan kan skickas till e-postadress:
birgitta.murray@qcards.seKontaktBirgitta Murray,
birgitta.murray@qcards.seFöretagQ CARDS & CO AB
AdressQ CARDS & CO AB
BOX 26092
10041 STOCKHOLM
KontorsadressRÅDMANSGATAN 17
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-206000
E-postadress:
birgitta.murray@qcards.se Jobbnummer 1223689
Observera att sista ansökningsdag har passerat.