Sälj- & orderkoordinator till Fuchs
Hero AB / Backofficejobb / Stockholm
2022-02-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sälj- & orderkoordinator till Fuchs" (publicerad 2022-02-16) ⬅️
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får chansen att arbeta koordinerande med varierande arbetsuppgifter? Vi söker dig som är lösningsorienterad, handlingskraftig och trivs med en spindeln-i-nätet-roll!
Om bolaget
FUCHS, en global koncern med rötter i Tyskland, har utvecklat, tillverkat och sålt smörjmedel och relaterade specialprodukter i 90 år - för de allra flesta användningsområden och branscher. Med 58 företag och nästan 5 700 anställda över hela världen är FUCHS-koncernen världens största oberoende leverantör av smörjmedel. FUCHS har över 100 000 kunder, däribland företag inom följande områden: leverantörer till fordonsindustrin, OEM, brytning och prospektering, metallbearbetning, jord- och skogsbruk, luftfart, kraftproduktion, maskinindustri, bygg och transport samt stål-, metall- och cementindustrin, livsmedelsindustrin, glastillverkning och gjut- och smidesindustrin - och många andra.
Med 80 år av innovation och 10.000 produkter är FUCHS Lubricants ett av världens ledande smörjmedelsföretag. De som är FUCHS Lubricants Sverige var tidigare Statoil Smörjmedel. Det betyder att de har infrastrukturen på plats för att kunna hjälpa företag, var de än är. Det betyder också att de har gedigen kunskap om den lokala marknaden, så att de snabbt hittar rätt lösningar för kundens verksamhet. Vill du läsa mer om FUCHS går det bra att göra här (
https://www.fuchs.com/se/sv/om-foeretaget/om-fuchs-i-sverige/om-oss/).Om rollen
I rollen som sälj- och orderkoordinator arbetar du brett med att bland annat koordinera exportdokumentation från internationella försändelser. Du ansvarar för att registrera beställningar och ordrar i affärssystemet SAP samt verifierar lagersaldon för beställda varor. Du har även en funktion i att samarbeta med leveransavdelningen i frågor som rör varuproduktion. Rollen kommer även innebära att samordna och koordinera distributörs- och leverantörskontakt och stödja kundförfrågningar om leverans och order. En viktig funktion av rollen är att uppdatera prislistor och arbeta ur ett merförsäljande perspektiv gentemot bolagskunder. Du fyller också en viktig funktion i att följa upp försäljningsresultat samt ansvarar för att följa upp och vidta åtgärder vid faktureringsfrågor. Du kommer att arbeta med stora och breda kontaktytor runtom i hela världen.
Om dig
För att lyckas i rollen tror vi att du har arbetat i en liknande roll tidigare inom logistik. Vi tror att du är handlingskraftig, lösnings- och detaljorienterad samt har en framåtsträvande approach. Vidare tror vi att du är en lagspelare som trivs i en dynamisk och föränderlig arbetsmiljö. Du är lyhörd och prestigelös samt van vid ett högt arbetstempo. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2022-02-14Kvalifikationer• Minst 2 års erfarenhet av orderhantering eller likvärdig erfarenhet inom logistik
• Flytande i svenska och engelska, såväl tal som skrift
• God dator- och systemvana
Meriterande
• Tidigare erfarenhet av export
• Tidigare erfarenhet av försäljning
Tillträde, omfattning och arbetstider
Denna roll är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Bolaget arbetar 37.5 timmars arbetsveckor och har sina lokaler på Södermalm i Stockholm. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader där du är anställd av Hero med goda chanser till att bli övertagen av FUCHS därefter. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på
amanda.wyser@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
We are heart working"
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHero AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hero AB (org.nr 556797-2533),
http://www.hero.se Arbetsplats Hero
Kontakt Amanda Wyser
amanda.wyser@hero.se 072 991 88 58 Jobbnummer 6343191
Observera att sista ansökningsdag har passerat.